-Kawan Aku-

Pilihan dalam Diri!

Assalamualaikum...




Setiap hari kita mesti perlu berhadapan dengan pilihan.Macam gambar menentukan pilihan arah kat atas tu.Banyak cabang pilihan yang ada dihadapan kita.Kadang-kadang mahu ataupun tidak, kita tetap perlu memilih.Memilih apa yang terbaik.Memilih apa yang dapat membantu.Memilih sesuatu untuk kepuasan diri.Memilih sesuatu tanpa perlu menyendiri.Kadang-kadang sekecil-kecil keadaan juga melibatkan pemilihan.Setiap malam pasti akan kena membuat pilihan, baju apa nak pakai pergi kerja esok.Setiap pagi lipstick warna apa nak pakai pergi kerja(kalau ada banyakla..hihi).Memilih kasut apa yang sesuai ke tempat kerja harini.

Kadang-kadang kita memulakan kehidupan kita dengan sangat kompleks.Pelik.Seolah tak logik!Namun, memang begitulah kehidupan yang sentiasa wujudnya pilihan.Setiap manusia di anugerahkan akal fikiran untuk digunakan.Buatlah pilihan yang terbaik.Daripada sekecil perkara sehinggalah sebesar-besar permasalahan.Bermula yang kecillah akan timbulnya perkara yang besar.Fikir-fikirkan.Memang Islam tidak pernah menyempitkan,tapi hanya pilihan kita untuk difikirkan.


Happy Monday everyone!
^___^




24 pesanan buat ayut :

F.A.R.A.H.W.A.H.E.D.A said... Reply To This Comment

hidup kita sentiasa berdepan dengan pilihan Ayut... sama ada kecil atau besar... sekiranya kecil, kita kena buat pemilihan berdasarkan pertimbangan yang sewajarnya...

sekiranya besar dan melibatkan banyak sudut serta perspektif... Isthikharah adalah salah satu cara kan?

hananhadila said... Reply To This Comment

wah , motivasi yang comel . erk , ade ke ? hihii

Sue-Rya Qistina said... Reply To This Comment

betul tu. pilihan sentiasa di tgn kita. terpulang pd kita nak pilih mana yg terbaik :)

ummuaidan said... Reply To This Comment

btul tuh yut.namun dlm mebuat pilihan sentiasalah berdasarkan quran & sunnah & jgn sesekali berdasarkan nafsu & keinginan sahaja..

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

sebab tue jangan tersalah pilih

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

berfikir sblm bertindak :-)

aisya said... Reply To This Comment

kena buat pilihan nk komen ape ni? hehehe...

s h a said... Reply To This Comment

Betul.Setuju ngan ayut.Dalam hidup ni banyak perkara yang melibatkan pilihan.Kalau dah buntu sangat solat istikharah is the best way untuk mendapat bimbingan Allah. :)

syiela said... Reply To This Comment

perlu pilih.. moga jalan yg kita pilih tu betul hendaknya

ayut said... Reply To This Comment

@F.A.R.A.H.W.A.H.E.D.A yup..btul..klu mlibatkn tlmpau byk...berdoalah..mohon pertolongan Allah :)

ayut said... Reply To This Comment

@ummuaidan namun kdg2x,kite tertewas dgn 2 tu...hrap penyelesaiannya dpt di bt dgn pemikiran yg rasional :)

ayut said... Reply To This Comment

@IntaNBerliaN klu blh pk sepjg-pg ye kak kak ina :)

ayut said... Reply To This Comment

@Mrs Velentine ^___^

ayut said... Reply To This Comment

@s h a yup.... :)

ayut said... Reply To This Comment

@syiela insha Allah...amin :)

Ujie said... Reply To This Comment

akak tgh pilih ni, nk terus layan blog ke nak solat dulu? (baru dgr azan zohor..)^_^

kita yg buat pilihan, kita yg tanggung kesan dari pilihan tersebut.

eintan nurfuzie said... Reply To This Comment

nsib cik en g keje bju unipom.. klu x pening gak la pk nk pakai baju pe

PinkUmmi said... Reply To This Comment

betul...dlm hidup kita,apa pun keputusan pilihan di tgk kita sendiri

Kesuma Angsana said... Reply To This Comment

buat pilihan yg terbaik utk kita !

Mieya Atiera said... Reply To This Comment

Betul tu. Pilihan semuanya di tangan kita. Kena betul-betul teliti dalam membuat sesuatu pilihan.

miz ruha said... Reply To This Comment

fikir sebaik mungkin sebelum membuat pilihan...

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

pilihan ni macam butterfly effect...sekali kupu2 mengepak di sini, puting beliung melanda di sana...

azizah :) said... Reply To This Comment

dalam hidup banyak cabang.. sebab tu kita kena buat pilihan yg bijak sebab pilihan itu di tangan kita sendiri..

Wanieys a.k.a IbuQalief said... Reply To This Comment

Fikir btul2 mn baik n mn buruk br ambil tndakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...