-Kawan Aku-

Apa ada dalam roti tu!

Assalamualaikum...



Ni gambar bawah tu je.

Hasil breakfast yang praktikal ni sebab tak nak membazir telur rebus dari majlis perkahwinan yang ada dalam peti ais tu ha.Aku gan Mawar ni duk fikir la apa nak dibuat dengan telur rebus tu sebab banyak tau.Ada dalam 10 biji.Ingat nak masak sambal je.Tapi fikir balik macam tak syokla.Makan nasi je keje yer.hahahaha.Oleh kerana budget duk oversea la kan,kitorang pon buatla Sandwich Telur ni.

Dalam tu cuma letak telur rebus yang digaulkan dengan mayonis je.Secara tak sengaja jugak, mayonis tu dah nak expired.Apa lagi kitorang pon guna la sampai licin.hihihi.Orang bujang la katakan.Beli barang banyak tapi gunanya sikit jer.Selalu nak sampai expired baru sibuk nak abiskan.Korang macam aku tak yang duduk menyewa?hihihi.Ok.Guna roti biasa je tu.Guna Roti Gardenia.Lapik guna Daun salad.Letak telur tadi pastu tepek-tepek gan tomato dan timun.Aku kerana nak merasa apa itu Thousand Island,letak la jugak sekali atas tu..Ha..wane oren tu la dipanggil Thousand Island.Mayonis gak sebenarnya tu.Buat sendiri boleh letak banyak mana nak.Kalau beli sandwich kat luar,harap maklum jela.hihihi.


Tu la yang ada dalam roti sandwich aku yang dimakan waktu sarapan.Sebenarnya takla sihat sangat sarapan aku tu sebab ingredients ye pon nak expired.hahaha.Jangan ikut yer.Tapi bagi nak elak pembaziran Telur Rebus korang tu,baik buat macam ni.Kenyang jugak perut tu.Alhamdulillah.


Korang selalu tak buat macam ni?
Menggunakan sesuatu tu untuk buat menu lain dari yang asal.
Sesekali uji minda nak kreatif di dapur apa salahnya kan..
^____^




21 pesanan buat ayut :

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

hmmm....nampak sedap la...

therosputih said... Reply To This Comment

biasa masak telur sambal je kalau dah banyak sangat telur rebus lebihan kenduri kawin nih...

Karukord Jagau's said... Reply To This Comment

hhoohohoooo sedap2... ^_^

hazwan hairy said... Reply To This Comment

sedapnya! esk buat 1 blh pos..hahah

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

alahaiii nampak sedap plak.. akak pun selalu buat sndwich telo :)

Ujie said... Reply To This Comment

Ohoo..kreatip ayut nih! Tak perasan td yg telur tu.

Kalau saya pulak mmg suka mkn telur rebus (hancurkn sikit) dgn kicap.

Misz Mieza said... Reply To This Comment

Baru nak expired, belum expired lagi.. Layan jer... MM masa zaman bujang dulu cengginiler jugak ngan housemate.. Ngahahaha! ^^,

miz ruha said... Reply To This Comment

sarapan omputih...
bagus wat cam tu... elakkan pembaziran... ^_^

Noraim said... Reply To This Comment

sarapan paling cepat buat air milo cicah roti. tu je. hihi. org bujang la katakan. hihi.

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

lama tak buat cmni..sedapnya tgk.

nasha said... Reply To This Comment

kita pun slalu buat mcm tu jugak,da nak xpired baru sibuk nak abiskan,klu x,biar je mcm tu dlm peti ais,almaklum ler duk bujang even da kawen pun,haha..

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

telur rebus..akak ingat telur mata kerbau

Mrs Lurve said... Reply To This Comment

drpd membazir..ok apa wat mcm nie

Kancil 8349 said... Reply To This Comment

sedapnya....dah lah kancil lapar

azizah :) said... Reply To This Comment

makan je.. janji sedapp ayut! hehehe

PinkUmmi said... Reply To This Comment

akak dh komen tp komen lagi...hahaha

ayut akak nk roti nih

ayut said... Reply To This Comment

@PinkUmmi hihihi..akak ni..klakar jela ^^

Mieya Atiera said... Reply To This Comment

Nampak macam sedap, pos kat sini satu !

ayut said... Reply To This Comment

@therosputih ha..pasni leh dh tukar resepi len pulak :)

ayut said... Reply To This Comment

@nasha hihi..takpela..asben bjuang demi negara tu... ^___^

Eca Dwinky Asha said... Reply To This Comment

nmpk sedap je..........

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...