-Kawan Aku-

Apa ada dengan persahabatan?(6) !!Ikhlas!!

Assalamualaikum...

Kata orang
Nak orang buat baik kat kita,
Kita kenalah buat baik kat orang lain dulu.
Jadinya
Nak kawan baik dengan kita,
Berbuat baiklah dengan kawan kita!




Sifat yang perlu ada sebagai seorang sahabat:

  •  Ikhlas bersahabat kerana ALLAH
  • Redha menerima kekurangan sahabat kita
  • Tidak mengharapkan kebaikan atau ada niat yang tersembunyi
  • Sabar dan menegur sahabat dengan berhikmah
  • Sayang sahabat kita seperti sayang diri sendiri
  • Sanggup berkorban demi kebaikan sahabat
  • Bertolak ansur dalam sesuatu perkara
  • Berfikiran terbuka dalam menerima pendapatnya






Keikhlasan hati memang tidak perlu diucap
kerana ianya hanya bisa dirasa




6 pesanan buat ayut :

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

tak mudah mncri shbt sbgitu skg ni kan..

shida'R said... Reply To This Comment

nice dear :)

eintan nurfuzie said... Reply To This Comment

yg 1st tu setuju sgt

Atyrah said... Reply To This Comment

suka tips2 tu..sangat berguna :)

azizah :) said... Reply To This Comment

yup.. keikhlas tak perlu di ungkapkan dgn kata2..

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

berkawan biar ikhlas kan.. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...