Followerku..

Smile in every moment!

Assalamualaikum...


Sungguh kadang-kadang aku terasa sangat sedih
Pernah terfikir
Kenapa aku yang selalu ditimpa masalah?
Pekerjaan lah
Duit lah
Kerenah manusia lah
Dan macam-macam lagi lah!
Astagfirullah...
Sungguh leka diriku mengenal dunia
lemah sungguh aku.

Pernah kah terfikir?

Dalam hadis Qudsi Allah berfirman:
“Pergilah pada hambaku lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya.”(HR. Thabrani dari Abu Umamah)


 
Tapi percayalah
Kehidupan itu indah
Dengan pengalaman itu aku jatuh
Dengan dugaan itu jua lah
Kini
Aku gembira!
Aku merasainya
Serta diberi peluang menhadapinya
Hanya aku merasa
Dan itulah hidup aku!
Bukan kamu...
Maka tersenyumlah kalian
kerana kalian sangat istimewa
Diberi kesempatan merasa setiap detik dalam hidup kalian kini!

happy and smile! :)

9 pesanan buat ayut :

Nyue said... Reply To This Comment

nyue pernah bc..ujian yg kita dpt..adalah rindu Allah S.W.T kpd kita utk mdgr rintihan kita...

Unknown said... Reply To This Comment

walau ape2 pon dugaan rintangan mendatang.. senyum la walau keterpaksaan.. Allah sentiasa bersama kita :)

Eintan Nurfuzie said... Reply To This Comment

mm.. inilah kehidupan

izamin said... Reply To This Comment

selalu senyum walaupon fizah ada masalah.. dalam hati seksa yang amat

ayut said... Reply To This Comment

@eintan nurfuzie btul..tu la khidupan kan :)

ayut said... Reply To This Comment

@izamin hihi :) btul..hati kita,hanya kita dan Allah yang tahu

Prettywrite said... Reply To This Comment

orang nampak kita tersenyum yut..tapi orang tak nampak luka dalam hati kita..ewahh..hehe..

ecadwinkyasha said... Reply To This Comment

hidup ini indah..jalani dengan sempurna :D

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

mslh lah mematangkan diri kita...

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda!
Nanti kelapangan ayut balas komen ye ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...