-Kawan Aku-

Kebahagiaan Bersama!

Assalamualaikum....


[source: SINI]
Ececeh..aku tengah-tengahari plak nak romantik-romantik gitu.haha.Apa khabar semua cinta-cinta hatiku?Akhirnya keluar jugak entry yang bertuan hari ini.Hujung minggu telah berlalu.Kenangan telah tercipta.Kerinduan juga telah terluah.eh?!pulak dah.

Sesungguhnya bila menyebut mengenai hati tiada siapa yang boleh dapat memahami 100%.Kenapa kita jadi sayang.Kenapa kita jadi rindu.Kenapa dia pujaan hati.Itulah orang cakap bila hati dah suka,memang susah nak cakap.Diri sendiri pon sendiri boleh confuse ok!hahaha.Senang cite, dapat info ni dah lama.Saje nak share semula buat ingatan dan catatan kepada diri kita yang kadang-kadang terlupa.(aku termasuk ke dalam ni?bakal kot.masuk jela.hahaha).

Bila hati dah dimiliki pastinya ingin sentiasa hidup harmoni!Buat pasangan yang sudah berumah tangga benda ni memang sangat praktikal untuk dilakukan dalam kehidupan seharian.Hari-hari buat macam ni,berseri-seri pastinya umahtangga yang dibina.Siap berbintang agaknya rumah.(ok..aku tipu!haha)Secara logiknya kalau kita fikir kan.Dah kalau dalam rumahtangga tu sentiasa wujudnya kasih sayang,gurau-gurauan berkasih pastilah aman dan damai kan.Lagipon kalau sebelum ni boleh dalam 7 billion aku pilih kamu,takkan la tak mau nak menghargai pulak.Tak gitu?So,meh praktik sesame meh. (sesame?parah dah aku ni.hahaha -_-")


Nah ni ada fomula buat kalian. Formula 7 K!
(ingat matematik je ada kena ingat formula.hihi -_-")

Ketaqwaan
Hati ini milik Dia.Kerana Dia kamu bertemu.
Kepada dia jualah kalian harus meminta dan terus meminta.

Kasih sayang
Fitrah manusia.Kamu memberi,pasti anda menerima.
Perasaan manusia memang penuh dengan kasih sayang.Luahkanlah di antara kalian.

Kesetiaan
Sentiasalah setia.Kesetiaan adalah ibarat 1 kepercayaan yang sangat penting dalam sebuah perhubungan.Hadiah yang tak mampu terucap dengan kata-kata.

Komunikasi
Berbuallah.Bergosiplah.Berboraklah.Berkongsilah.
Ialah penyeri.Ialah senjata.

Keterbukaan
Dia milik kamu.Kamu milik dia.
Lengkapilah antara kamu dan dia.

Kejujuran
Jangan pernah berdusta,pasti buruk padahnya.
Dengan jujur,pasti hati menjadi tenang.

Kesabaran
Kalian telah melengkapi sebahagian iman dengan bernikah.
Lengkapkanlah lagi iman kalian dengan sabar,pasti kalian tidak akan rugi.








Bisikan:
Hujung minggu jumpe my b!
tu pasal entry hari isnin jadi gini.hihi




18 pesanan buat ayut :

azizah :) said... Reply To This Comment

bagus 7 k ni di amalkan dalam perhubungan!

amboi patut la berjiwang sakan.. hish jeles dpt jumpa mr navy ni..hahaha

shida'R said... Reply To This Comment

wahhh..patut nmpak senyum lebar je..hari ni..nk jmpa encik B dia eh..hehee ;)

ayut said... Reply To This Comment

@azizah :) btul tu jijah..amalkan..nnt kat umah ada bintang2 bersinar gitu :)

ayut said... Reply To This Comment

@shida'R oppss..hahaha.bg ckit kecerian utk dikongsi bersama.bru blh senyum same2.hehe :)

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

bgus2..tq share..

p/s: ayut msg nom mana? tkde plak.. 0192331810 ya.. yui tunggu =)

fieda said... Reply To This Comment

waa..mmg patut diterapkan 7k dlm perhubungan..

shark said... Reply To This Comment

saya singgah..salam kenal dari saya :)

cik Lilis said... Reply To This Comment

7k yang kena amalkan nie, hihi.

Prettywrite said... Reply To This Comment

patut bersyukur dalam ramai2 kita pilih dia kan..eh yna ni takde 'dia' pun..ahah

ayut said... Reply To This Comment

@nuyui a.k.a miss YUI :) nnt leh praktikal Yui..smpan dulu masuk buku nota.hihi

ayut said... Reply To This Comment

@fieda kak fieda..leh praktik kat umah nnt :)

ayut said... Reply To This Comment

@shark :) salam kenalan..nnt i jenguk u ea..hihi

ayut said... Reply To This Comment

@cik Lilis leh dh nnt cik lilis amalkan dgn incik ariff.hehe :)

ayut said... Reply To This Comment

@cik Lilis leh dh nnt cik lilis amalkan dgn incik ariff.hehe :)

ayut said... Reply To This Comment

@Prettywrite hahaha..takpe.to be 'dia' tetap akan muncul.insya Allah :)

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

ooo nk jumpa sidia rupanya.. patutlah entry ni pun baca cam tgh eppy je.. hihii

caliph shuriken said... Reply To This Comment

ada lagi satu k.. klcc..
dh hati ada taman klcc rupanya tuan umah ni, hikk...

Eca Dwinky Asha said... Reply To This Comment

wahh 7k..eca baru belajar 5P kt sekolah...7k ne kena bljr gak.hahaha....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...