-Kawan Aku-

Aku dan Kamu: Privacy

Assalamualaikum...


Dalam perhubungan mesti tetap ada nak PRIVACYsendiri kadang-kadang kan.Tapi perempuan jarang nak buat benda ni sebab perempuan suka bercerita dan berkongsi apa sahaja dengan pasangan.So,kenalah ada give and take.Perempuan perlu juga difahami bukan hanya lelaki dan juga sebaliknya.Dua jiwa yang berbeza mesti ada pertelingkahan.Kan kelakar tu.

Dont make it too much and too serious... ^^

Cetusan ilham:


Sometimes...
Saya tak mampu nak berseorangan

Sometimes...
Saya mahu call tanpa ada sebarang sebab

Sometimes...
Saya sangat nak dengar suara tu

Sometimes...
Saya saje nak gaduh dengan kamu

Sometimes...
Saya nak sangat kamu melayan diri ni


Bukannya tak faham.Bukannya tak mengerti.
Cuma 'kadang-kadang' itu datang yang memungkinkan segalanya.
Macam sekarang.
'Kadang-kadang' tu datang teringat dekat kamu.
(gediks!)


Privacy.
Saya juga mahukan.
Kedegilan itu saja yang sengaja ditimbulkan untuk tidak mahu memahami.

Dua jiwa yang berbeza.
Bukan bermakna tak sayang
Tapi sengaja cari pasal.
Bukan sengaja jadi 'Queen Control'
Tapi sengaja nak lebih kasih sayang.
hahaha.

Terima kasih sebab bersabar dengan perangai saya ni.
Saya pon akan tetap bersabar dengan kamu juga. ^^

Semoga dipermudahkan urusan kita dan kebahagiaan bersama kita selalu!
Amiiinnn.
^___^


45 pesanan buat ayut :

ummuaidan said... Reply To This Comment

Yut.skrang belum kahwin boleh berprivasi2 ..bila dah kawen nanti..hmmm hilanglah seme tuh..realiti psgn kita sblm dah slps kawen berbeza..bersedialah..n byklah mmembc psl alam perkahwinan nasehat akak...:)

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

insyaALLAh..amiin.

:: Mrs.Eady :: said... Reply To This Comment

amin~

Knor said... Reply To This Comment

cantik pemandangan ..kat mana tu?

Mira Adzlia said... Reply To This Comment

ewah..romantik gitu....hihi...semuge kamu bhgia bsama dgn lelaki yg mbahagiakn itu..hihi...

Misz Mieza said... Reply To This Comment

Semoga perjalanan menuju ke jinjang pelamin dipermudahkan.. In Shaa Allah.. =)

cik azLyzah⊙.☉ said... Reply To This Comment

whhh...wahhhh...nak menjew2 letewwwwww :P

therosputih said... Reply To This Comment

kadang2, takde sebab pun...tapi ntah...

petik kata2 dalam filem
cintayang sejati tak memerlukan sebab kenapa saya suka awak

*sweet ulalalalala

Lissa LaLissa said... Reply To This Comment

semoga berkekalan dan di permudahkan segala urusan. amiinn~ ^^

Hanif Idrus said... Reply To This Comment

That love..adakala gaduh, adakala suka-suka...hehehehhehhe

Farah Waheda Wahid said... Reply To This Comment

kalau dah kahwin, jangan privacy2 sangat antara suami isteri, sorok menyorok ni x healthy dalam hubungan suami isteri tau...

hazwan hairy said... Reply To This Comment

amin...sweetnya bersntai2 atas pdg..hehe..nk cri jodoh cpt2 lah cmni ..hehe

Cik Nur said... Reply To This Comment

aminn..!
Nur doakan yg terbaik buat ayut.. :)

shazrina said... Reply To This Comment

kite ni manusie biase je, kadang kadang boleh jadi seseorang yang tak dijangke dan sukar difahami ...eeii aku pon tak tau, kadang kadang aku pon cantu ...papepon, semoge berbahagie selalu ye ayut :D

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

bila dah kawen takde dah privasi..hehe..Insyaallah kebahagian milik Ayut

Wanieys a.k.a IbuQalief said... Reply To This Comment

wah sweetnyerrr santai2 gitu hehehe
In Shaa Allah akak doakan yg terbaik utk ayut yer :-)

ros_reeza said... Reply To This Comment

MOga bahagia ye Ayut.. (eh, nape jiwang ni?.. hihi)

Nanti bila dah berumahtangga, dah tak boleh privasi2 sangat.. takut ada salah faham :)

QA's ~ mamapapa said... Reply To This Comment

dua jiwa yg brbeza citarasa & character ...dicipta Allah utk saling melengkapi :)

Kesuma Angsana said... Reply To This Comment

doakan yg terbaik for both of u ye dear!

ayut said... Reply To This Comment

@ummuaidan huhu..bek kak nor..nasihat di simpan..skrg mmg bace buku je pon keje ye... :)

ayut said... Reply To This Comment

@Misz Mieza amin...mekaseh MM ^^

ayut said... Reply To This Comment

@therosputih kdg2x mmg takde sbb pon kan..hihihi :p

ayut said... Reply To This Comment

@Lissa LaLissa amin...mekaseh Lissa.. ^^

ayut said... Reply To This Comment

@Farah Waheda Wahid bek kak farah...cume sometimes kena jgk kot sbb nk amek nafas dlm perhubungan..hahaha ^^

ayut said... Reply To This Comment

@shazrina hahaha...bek...bile tak faham tu yg mcm2x kan :)

Miss Zahirah said... Reply To This Comment

bese la tu.. dlm perhubungan klu xde gaduh2 manja mmg x meriah kan.. hihihi

ayut said... Reply To This Comment

@Knor ni dkat PICC...dpn btul2x pagar masuk..

نورعيم said... Reply To This Comment

kdg2 sy nk berkongsi dgn kwn2 tp ipk dua kali rmai yg xleh caye. sobsss.

s h a said... Reply To This Comment

Amin3.Semoga dipermudahkan segala urusan ayut.Sha blom kahwin ni mcm banyak privasi kot.Lepas kahwin kalau boleh tak nak rahsia2. :)

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

semoga cepat2 la kawen...hehe

miz ruha said... Reply To This Comment

insyaAllah. amin. ^_^

aTieYusof Family said... Reply To This Comment

romantik gitu...hehe:)

Remy hazza said... Reply To This Comment

kekadang kita perlukan ruang dan masa..... utk diri , kenkawan dan keluarga...... kena saling faham memahami.....

Mimie said... Reply To This Comment

betul...setuju...sokong

Mimie Najib said... Reply To This Comment

betul la tu.. kadang2 kita memerlukan privacy.. ada bnda blh cite, ada yang kita kena smpan.. alhmdulillah, stkat ni sy dan dia ok je.. :)

Mama Adam said... Reply To This Comment

hihiihi... kena saling memahami. tapi, ada la hadnya =)

shidaR said... Reply To This Comment

amin :)

Cik Syida said... Reply To This Comment

amin, insya Allah :D

iietamalek said... Reply To This Comment

semoga dipermudahkan urusan kamu ayut..aminnn..inshaa Allah

nik ros said... Reply To This Comment

masa belum kwen boleh la nak privasi kan. dah kwen rasanya tak perlu la nak privasi pun..lagi best bila boleh kongsi semua ngan isteri or suami :)


moga Allah permudahkan segalanya

Mrs Lurve said... Reply To This Comment

pd akak kan..dh kahwin lg best sharing2 nie..tp kami tetap jgk bg privasi pd satu sama lain...cth, hubby bg privasi utk akak kuar dgn kwn2..sama mcm akak bg privasi utk hubby g bersukan/cycling..perlu jgk ada privasi nie, supaya akan terbit rasa rindu yg amat bila pasangan tiada dimata walau seketika.

azizah :) said... Reply To This Comment

jijah doakan yang terbaik buat ayut n hafizal.. moga Allah restui perhubungan korang hingga ke akhir hayat.. Amin..

aisya said... Reply To This Comment

ehem2.. =)

QasehnyaRania said... Reply To This Comment

in shaa ALLAH..

mesti pic masa konvo incik tunang deakt picc kan ;D
cute

Deqla manjew said... Reply To This Comment

Setuju...mcm sy mmg suka bercerita dgn suami.. ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...