-Kawan Aku-

Nilai Dulu dan Sekarang!

Assalamualaikum...





Ni la yang aku alami.
-_-"

Kadang-kadang (ke memang selalu ek??) takkan nampak dah barang apa la yang dibeli sebenarnya tapi duit habis tak sudah.
Dulu duit RM50 penuh satu troli.Puas hati membeli.Makan pon kenyang.
Sekarang duit RM50 4 barang tu pon kira untung.Nak makan pon tak puas.hahaha.

Berjimatlah dalam berbelanja.
Ayat yang selalu di cakap tapi nak jimat cane kalau dah memang gitu la keperluannya.
Sabarlah.
Nama pon kehidupan.
Duit abis,keje...dapat duit balik -->belanja
HABIS dah!

Pusing-pusing jela yer jawabnya.
^______^


Happy Weekend!




24 pesanan buat ayut :

Remy hazza said... Reply To This Comment

hu3...cam remy semalam jer.... beli brg toiletries jer...tapi sampai seratus lebih.... why so mahal????
padahal beg kechik jer....
nilai matawang semakin mengecil....

Cik Que said... Reply To This Comment

hehehe..tahun 2020 nanti dt rm50 kalo beli cuma dpt beli 1 brg je..hehe..

azizah :) said... Reply To This Comment

betul tu ayut! nak2 beli barang dapur rm50 bape hari je boleh tahan.. belum lagi nak beli stok sebulan mahu beratus2.. hishh sabar jelah.. duit macam air je..huhuhu

aisya said... Reply To This Comment

kitaran duit.. yg study ni pun pening pikir pasal duit nk byr yuran.. huhuhu

ummuaidan said... Reply To This Comment

kalau nak jimat berpada-padalah..beli apa yg patut..pakai keta pun yg murah..joli makan sedap2 2 bulan sekali...boleh..?takpun makan sayur jer ker....

miz ruha said... Reply To This Comment

betul betul betul....
baru bawa satu plastik dah habis 50...
aduyai...

Mieya Atiera said... Reply To This Comment

betul3. setuju sangat !

Ujie said... Reply To This Comment

mmg terasa kan? siap kira sekali lagi..tak caya. ^__^

*suami akak kata, kalau kita dpt gaji tapi tak belanja..mcmana ekonomi nak berkembang?

jaakechik said... Reply To This Comment

betul tu jaa setuju ngn ayut. skang rm50 ni nilai yg teramat kecik, pampers 1 bungkus ngn susu 1 pek dah 50 lebih...huhu...

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

haha tepat sekali...duit 50 ringgit arini mcm 10 ringgit je nilai dia...

Cik Nur said... Reply To This Comment

setuju sangat2..!
kalau dulu2 sekupang tu besar sangat dah...!

sekarang sekupang pandang sebelah mata pun xnak..huhuh

shidaR said... Reply To This Comment

hehee..betul betul betul.. ^_^

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

betul tue 1k pun boleh hbs dlm 1 jam

iietamalek said... Reply To This Comment

betul tu ayut...skang ni belanja kalau RM50 tu ntah dapat ape je...

Wanieys a.k.a IbuQalief said... Reply To This Comment

betul tu ayut...skang ni kalau 50 cpt jer habis xnampak pun beli apa

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

betoi sgt2 tu... akak sellau alaminya, kdg xsgka, brg sikit je tp bila nk byr dh dkt 100... yela, kdg tu pampers n susu pun dah lbh dr 50... tu baru 2 barang...

cik nana said... Reply To This Comment

haha 10 tahun akan datang bawak rm50 tolak troli kosong je. wakaka

Jna marcello said... Reply To This Comment

stujuuuuuuuuu ;))

Mrs Lurve said... Reply To This Comment

pergi market bwk rm50 beli ikan, sayur seme...xckup!! seyes memg terasa wang itu sgt berharga

Mimie said... Reply To This Comment

bwk 100 pun belum tntu cukup..huhuhu

QasehnyaRania said... Reply To This Comment

skrg ni hidup kena ada duit..
semuanya duit..

selamat berjimat pada kita semua ;D

syiela said... Reply To This Comment

setuju tu... bawa 50 tak tau nk beli apa

nik ros said... Reply To This Comment

btol la.skaarng nilai kalau beli penuh troli, dekat 4-5 ratus gak la kan :)

Dunia Wilma said... Reply To This Comment

Setuju 100% :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...