-Kawan Aku-

Gajah Dilanggar Mati

Assalamualaikum...




Seekor gajah betina berusia 2 tahun mati setelah dilanggar keretapai penumpang yang bergerak laju.Kejadian telah berlaku di Pusat Pemuliharaan Hidupan Liar Mahananda,India.

[kredit:Kosmo!]


Macamana la orang tu bawak tren.Dah la dalam pusat pemuliharaan tu pon nak bawak laju-laju.Tak sempat nak membesar gajah tu.Umur tak panjang.Takpelah.Harapnya gajah tak la pupus kalau dalam tempat pemuliharaan pon boleh dilanggar.Ada tak dapat nak kenal gajah kang generasi akan datang.Gajah sekarang nak tengok pon kena pergi zoo.Tempat untuk mereka pon dah tak banyak kan.Yang penting kenalah ada perancangan untuk mengawal masalah berkaitan kepupusan ini.Pusat pemuliharaan adalah salah satu caranya.Tetiba terfikir,'mak dia mesti carik nanti kan.....'Mak gajah kan jaga anak dia.Betul tak?



Mode: Sayu!





18 pesanan buat ayut :

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

cian dia.pendek umur.

done australia =)

ummuaidan said... Reply To This Comment

kesian anak gajah tuh kan...kalau gajah2 lain dpt tahu mesti dah kena serang dah ketapi tuh..diorang kan emosi..

iietamalek said... Reply To This Comment

ala siannyer..

ajal dah sampai..macam tu plk prginyer...

Wanieys a.k.a IbuQalief said... Reply To This Comment

sian gajah tu kan hayat xpanjang

cik nana said... Reply To This Comment

aduhh kat India kalau tak keretapi terbabas lah, masuk gaung, langgar gajah lak..

nur anis said... Reply To This Comment

kesiannya...:(

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

siannya..done nestum

azizah :) said... Reply To This Comment

alahai.. siannya.. dia pon nak hidup gak! huhuhu

siap ikea :)

Dunia Wilma said... Reply To This Comment

Kesiannya gajah tu...

Kancil 8349 said... Reply To This Comment

apa boleh buat...dah nasib haiwan tu...bukan dia taw tu landasan kereta api...salam kembali..

Cik Nur said... Reply To This Comment

sedih lak rasa..agknya nak kemanalah ank gajah tu eh..

dah mkn ke..nak cari makan ke..
nak blik ke...

uiii..sedaih nyaaa..!

nik ros said... Reply To This Comment

siannya. keretapi tu ok lak.tak tergelincir ker bila langgar gajah

aisya said... Reply To This Comment

aik. dlm pusat pemuliharaan pun laluan keretapi penumpang?

Remy hazza said... Reply To This Comment

ajal dia mati dilanggar ketapi....siannyer......

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

sebenarnya pemandu keretapi mempunyai lesen agung...diorg boleh langgar apa sahaja yg ada atas landasan selagi lampu trafik light ketapi tak tukar kaler merah...sian gajah ni....yg lagi pelik camne landasan boleh ada dalam pusat pemuliharaan...oh India...haha

Si Matatajam said... Reply To This Comment

Ala kesiannya.l

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

laaa bwk laju la plak... tp tu la, dh umo gajah tu xpnjang, nak wat camne kan..

Mimie said... Reply To This Comment

pendek umur sudah..cian...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...