-Kawan Aku-

Semanis Kurma:Sudah Baligh,Belum Mumayyiz

Assalamualaikum...


5 Tahap dalam Rumahtangga:

1. Kenal
2. Tahu
3. Memahami
4. Menerima
5. Serasi

Ni Ustazah Siti Nor Bahayah kongsikan.

Tahap yang pastinya bukan boleh diperolehi dalam hanya masa yang singkat.Banyak sangat yang dikongsikan malam tadi.Tapi ni la yang paling utama kena tahu bagi sesiapa yang akan berdepan dengan institusi rumahtangga.

Then,keyword yang aku banyak kali dengar dalam perbincagan ni adalah
>> KOMUNIKASI BERKESAN<<
Bagaimanakah yang dikatakan dengan berkesan tu?
Ikut 5 atas tu dan belajarlah daripada pengalaman.
Tu pasal nak keluarga yang bahagia itu menuntut kesabaran.
(ni rumusan aku daripada yang aku paham)

Perkongsian Semanis Kurma, 21 Februari 2013
Tajuk: Sudah Baligh tapi belum Mumayyiz.


22 pesanan buat ayut :

ummuaidan said... Reply To This Comment

Yut..1 jer perangai lelaki yg bila kita dah lama dok ngan dia kita makin kenal dia..biasanya cr mrk berpikir tak sama ngan kita..kdg2 mrk tak luahkan apa yg mrk rs..kdg2 leh jd worng communication....cuma sabarlah byk2 dlm marriage nie...

:: Mrs.Eady :: said... Reply To This Comment

good :)

LiYa HaNiF :: said... Reply To This Comment

tak sempat nak tgk semalam.. jap lagi nak tengok kat tonton ^_~

Mimi Azirah said... Reply To This Comment

bagus tgk nih...byk ilmu kite tau

Myra Jay said... Reply To This Comment

Perkongsian menarik.. TQ

MJ pun dah 3 tahun mengenal suami dan makin serasi :D

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

Kak MV takde astro tak dapat nak tengok..huhu

Kakzakie said... Reply To This Comment

Kakak pun tengok juga malam tadi. Pasangan pengantin baru tu malu-malu lagi kan maklumlah baru sebulan menikah:)

Mrs Lurve said... Reply To This Comment

nak kongsi dgn ayut nie, tiap hari rasa syg dan cinta makin menebal pd hubby, wpun dtg ofis sama2 tetap rasa rindu hehehehehe xtau dah tahap mana tue ngeeee...

Remy hazza said... Reply To This Comment

thanks ayut for sharing...menarik....

Nora Karim said... Reply To This Comment

Dalam perkahwinan mmg banyak cabaran dan dugaan... yg penting bagaimana kita mengatasinya... semakin lama kita meredah lautan dgnnya, semakin byk ttg dia yg kita akan tahu...

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

semoga dapat amalkan ilmu2 yg ayut sempat belajar tu nanti...:)

Deqla manjew said... Reply To This Comment

mmg byk ilmu rumah tangga menerusi rancangan ni..suka tgk ustaz & ustazah..sweet je...

caliph shuriken said... Reply To This Comment

yup, komunikasi sgt2 penting bila dh kawen...

Cik Nur said... Reply To This Comment

byk juga menda baru yg nur belajr..

ros_reeza said... Reply To This Comment

nak tengok ni, tapi dah terlepas masa tu.. hihi.. thanx Ayut, share kan :)

iietamalek said... Reply To This Comment

Info menarik...

azizah :) said... Reply To This Comment

dalam mane2 hubungan memang komunikasi tu penting... jangan sesekali abaikan..

adyna said... Reply To This Comment

ilmu rumahtangga :)

Hanif Idrus said... Reply To This Comment

Komunikasi kedua2 pihak penting....

pha is said... Reply To This Comment

tajuk tu setail.. "sudah Baligh tapi belum Mumayyiz."
heheh

nik ros said... Reply To This Comment

bagus tajuk semanis kurma ni. tgk ngan adik aritu..hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief said... Reply To This Comment

bagus la rancangan ni banyak ilmu kita blh dpt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...