-Kawan Aku-

*UPDATE* Kerja Amal...

Assalamualaikum...

Ha...tajuk tu sebab tadi pagi punye cite.

Hari ni pergi kerja macam biasa.Cuma awal cikit.Dah parked motor tempat biasa jalanlah ke arah ofis.Tetibe nampak pulak kucing 3 ekor.2 ekor tu anak beranak.Sebab warna kulit bulu diorang sama.Wane itam+coklat.hihihi.Teruslah assume tu anak gan mak.Pastu sekor lagi terbaring.Putih+kelabu.Cantikkkkk!!!Series tak tipu.Aku tegur la.Yela..selalu nampak anjing je kawasan ni.huhu.Usap-usap anak beranak tu pastu panggil-panggil putih+kelabu ni.Tak gerak langsung.Aku terus dalam hati,"sah,dah tak bernyawa ni." Sentuh kuat sikit,ha...memang dah takde.Tak nampak apa-apa cedera pon.

Tu la kan..umur dia tak panjang.Tapi yang terharu ye kan....

...mak kucing tu,dia jilat-jilat lagi putih+kelabu tu.Sambil jilat mengeow2x.Aku dah tolak tepi pon dia datang jugak kat putih+kelabu tu.....

Aku cakap kat mak kucing tu.

...."Dia dah takde la meow.Meow jaga anak meow lg 1 tu ea.Ni nanti kita tanam k"....

Aku cepat-cepat bukak ofis semua dulu,amek surat khabar semua turun balik.Orang lalu je pelik tengok aku.(Ala,kita tak buat jahat tau.hihihi).Aku tutup-tutup cikit putih+kelabu tu aku angkat letak kat bakul motor.Aku buat semua tu,mak kucing tu ikut je.Mengeow tak abis-abis.Anak dia pon ikutla jugak sebab tu mak dia..hihihi.Aku cakap kat mak kucing tu...

..."Dah ea.Nanti tengahari kita tanam tau.Meow g duk diam2x (sambil usap-usap dia).Jaga anak yg ni ea (time ni aku pegang anak dia.hihihi)"....

Dia diam cikitla.Just nak manja-manja je pastu.Comel ok anak dia!Mata bulat.hahaha.
Tak tahula pasni jumpe lagi tak.Tepon dah letak ofis pulak time tu nak amek gambar.Sepanjang aku kerja setahun dan beberapa bulan, ni la 1st time mak kucing tu tunjuk diri.Sebelum ni, aku memang nampak la mak kucing tu bunting.Tapi dia tak pernah datang dekat.Nak lari je keje ye.Arini siap ngendeng2x gan mengeow2x bagai gan aku.Saje je tau.hahaha.

Tadi balik tengahari balik umah jap,tanamla tepi umah tu.Tengah2x ari mengorek tanah.Amekkk.Harap tuan umah tak marah la ye.Semoga dapat barakah ye kelak.Tak buat benda jahat tau.huhuhu.Selesai kerja.
Sebelum tanam ada amek gambar putih+kelabu tu.Tapi gambar badan 1 jela.hihihi.Esok update bagi gambar ea.


ada gambar dah...  :)
selamat dah dia ditanam...

Kasih sayang dan keprihatinan binatang.
Padahal sah-sah bukan anak dia kan putih+kelabu tu.
Bulu lain sungguh gayanya.Gebu nya pon lain.

Kadang-kadang kejadian macamni buat kita tersedar....
"Sedangkan haiwan yang tak berakal pon tahu menghargai dan prihatin sesame mereka,ni kan lagi manusia yang diberi akal fikiran"


8 pesanan buat ayut :

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

siannya meow 2..baiknye ayut..baju yang kotor boleh dicari hati yg suci susah nak cari...hehe

azizah :) said... Reply To This Comment

Alhamdulilah... hari ni ayut dah buat keje amal.. moga Allah memberkati kucin tu...

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

ya ALLAH ayut, bergenang air mata yui bc kisah ni..hmm..sensitif yui citer kucing atau binatang ni.. tgk brita bby kena buang lg la..

sedih sgt2... =(

miz ruha said... Reply To This Comment

buat baik, insyaAllah akan dibalas dengan kebaikan..
siapa tahu,,,

psst:sibebar dah bertukar ke kanan..

Eca Dwinky Asha said... Reply To This Comment

goodjob my dear!
=)

shidaR said... Reply To This Comment

skg time tu bangga dgn ayut :)

Mrs Lurve said... Reply To This Comment

alahai sedihnya baca..

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

alahaiiii siap jilat2 lg yer.. mesti dia sedih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...