-Kawan Aku-

Apa ada dengan persahabatan? (13) !!Kata-kata!!

Assalamualaikum...


Setiap manusia mampu berkata apa sahaja yang mereka mahukan
Tidak kurang juga kita,sahabat.
Kau boleh bicarakan apa sahaja yang engkau mahukan.
Aku temanmu.Aku pendengarmu.

Setiap kata-kata dari aku mahupun kamu
Bukanlah hanya semata kata
Tapi kata yang mampu membuah sejarah.
Sampai masa....
Kata-kata itu yang tidak mahu dinoktah.

Ada masa kata-kata kau ceria
Ada masa kata-kata kau kecewa
Ada masa kau menasihati
Ada masa kau juga memarahi.


Ah!Kau memang begitu.


Sampai masa kita akan terima
Sampai masa kita pasti mengerti

Sebab itu kita sahabat!



[Sumber gambar: SINI ]
Kartun Tom & Jerry..Semakin ditengok,semakin tergelak.Semakin membesar,semakin mahu dilayan.
Kenapa?
Kartun yang ada pengajaran kalau betul memahami
:)

17 pesanan buat ayut :

Kesuma Angsana said... Reply To This Comment

katon feveret bongsu KA & en hubby hehehe

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

kaat2 leh mggembirakan dan kata2 juga boleh mngecewakan ..

yui suka gak kartun ni..ada msg tersndiri.

Che Rosliza Che mat said... Reply To This Comment

betul tue...kalau tengok betul2 boleh ambik iktibar..

cik nana said... Reply To This Comment

betul betul. tom and jerry walaupun katun teselit pengajaran tentang prsahabatan.

Mrs Lurve said... Reply To This Comment

kartun peberet nie masa sekolah rendah dulu, nama kumpulan dlm kelas siap tom&jerry lagi tue hahahahaha

Arina Shamsul said... Reply To This Comment

saya suka entri ni dear :) padan sangat dengan kartun2 tu...sweeet :)

miz ruha said... Reply To This Comment

suka tengok tom jerry~~ ^_^

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

My Ayu pun suka kartun ni..

izzah said... Reply To This Comment

Lama xtgk kartun ni...betul tu...sahabat ni cermin kpd kita...so,kna pndai pilih sahabat...kalau silap pilih,kita pn leh rosak...

Sue PeLik said... Reply To This Comment

huhuhuhu dari dulu sampai sekang tengok kartun neh. memang banyak pengajaran laaa!!! huhuhuhu

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

a'aa betoi tu.. katun ni best gak layan sekali sekala.. ada pengajaran.. :-)

Puteri Purnama said... Reply To This Comment

ikan kat bawa tu merah dan putih ada dalam kolam hias ku, kami bersahabat, tak menyakitkan hati, malah menghiburkan..hehehe.

Aida Omar said... Reply To This Comment

ada sahabat yg sentiasa mahu kita jujur dengannya.. tapi bila kita jujur dia pulak tak terima. :( eh tom n jerry katun febret aida jugak.. haha. dah tua pun tgk lagi kan. :P

-meeSUPERGIRL- said... Reply To This Comment

mase kecik beratur kot dgn adk bradik duk tgk cte neh . haha

ummuaidan said... Reply To This Comment

wah..kartun pujaan aidan nie..kartun meowww ia panggil...tgk berpuluh2 kali pun tak boring..akak yg boring tgk dia ngan tom & jerry, dah tu skrang mcm phm tgk boleh gelak2 pulak tu

hazwan hairy said... Reply To This Comment

pershbatn penting! luv my sahabat2.. hehe

azizah :) said... Reply To This Comment

setuju betol..di sebalik kartun ni kalau di amati mmg ada mesej dan pegajaran tersembunyi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...