-Kawan Aku-

Nasihat Ustaz Azhar Idrus: Langkah Bendul!

Assalamualaikum...


Dilema anak bongsu
Dilema menjadi adik
Sape tak mahu jaga hati keluarga sendiri.
hihihi

Korang nak kahwin tapi ada kakak/abang atas korang lom kahwin
Tu dipanggil dalam adat melayu
Kita melangkah bendul.
Tak wajib bagi hadiah buat mereka.
Lagipon jodoh mereka pasti datang cuma lambat dan cepat je.




Tapi kalau memberi dan dapat menggembirakan hati mereka
kita pon akan rasa gembira.
kalau boleh nak buat semua gembira.
Apa yang pasti
dengan apa yang termampu la ye
jangan sampai terbeban.
:)


untuk kakak dan abangku...
kalian pasti akan menemui jodoh yang baik buat kalian.
adikmu di sini mendoakan.
adikmu jua mohon doa dari kalian.
^^


sies dalam dilema benda ni.nak bagi apa ntah.
hahahaha.


11 pesanan buat ayut :

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

bg cincin..bj..hihi.. xkisahla..yg gmbria kan..

ummuaidan said... Reply To This Comment

yut..bagi la jgk..kain pasang ker utk diorang..duit blh cari, hati sedih kena ubat..takpun bg tiket percutian utk depa? hehehe...

Mrs Lurve said... Reply To This Comment

haii...bunyinya mcm dh dekat jer heheheh..kdg2 bg brg bila langkah bendul nie mcm adat kat suatu tmpt tue, mcm kat tmpt akak pun ada, stgh tue terpulang nak bg apa, stgh tue siap brg tue sama ja dgn brg hantaran kawen, perfume, jam tgn pelbagai..sian kalo yg mcm nie.

dyabunga said... Reply To This Comment

bagi doa lah..hihi

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

rasanya langkah bendul ni pakai utk kakak jer kot..abg tak tahulah pulak

nur anis said... Reply To This Comment

akak saya dah kawen..kompem tak langkah bendul..hihi..

azizah :) said... Reply To This Comment

wah ni bermakna adiknya nak langkah bendul dr kakak n abgnya la ni..hehehe

miz ruha said... Reply To This Comment

kalau nak bagi hadiah haruslah bagi sesuatu yang boleh buat mereka gembira tanpa rasa terkilan.
mungkin boleh bagi buku.. ^_^

nice entry~~

Everything's Everythings said... Reply To This Comment

Betul juga tu, tak pernah terfikir tentang benda ni ^^
thanks for sharing

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

wahh,... ayut dah ada perancangan nak kawen ek... bestnya.. :-)

Danial Haiqal said... Reply To This Comment

Ada perbincangan berkaitan dengan Langkah Bendul dalam Semanis Kurma
Semoga Bermanfaat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...