Followerku..

Al-Kisah Kentang Goreng!

Assalamualaikum. ..

Lamanya la tak update blog!!!
Alasan macam biasala kan kawan-kawan takde lain mestilah kerja banyak ditambah mood nak manaip takde. Nasib la blog ni terbiar. Kawan pon tak bertambah mana la gamaknya. Tengah fikir macamana nanti kalau dah ada anak ek?hahaha.opss!!

Alkisah kentang goreng. Kalau sesiapa ingat lagi aku ni kalau makan ikut musim. Bila dah rasa nak makan bubur tu,hari-hari la aku telan bubur. Kalau nak makan ikan kering,sepanjang bermingu jugakla baru jumpa lauk ayam. It's me ye kawan-kawan.mmmm.


Sekarang ni aku tengah gian makan kemtang goreng. Mohamad Hafizal please take note boleh??? Huhuhu. Sekarang ni kalau makan kentang goreng aku suka rasa garam tu. Maksudnya aku suka la kalau ada rasa masin tu. Biasa korang goreng kentang yang frozen tu macamana? Meh aku nak panjangkan ilmu yang suami aku yang tersayang ni bagi.

Gaul garam dahulu sebelum goreng kentang!

Maksudnya kalau beli frozen tu sebelum goreng gaulje dulu dengan garam. Hasilnya kentang goreng yang terhasil akan mempunyai rasa masin yang sekata. Mula-mula aku tak layan pon ilmu menggoreng kentang yang suami kita ni bagi. Ntah haritu saje buat eksperimen, hasilnya memang rasa masin garam tu lebih sekata :)

Kalau nak gaul lepas goreng pon boleh macam kat McDonald's atau KFC tu buat tapinya buatla sewaktu kentang goreng tu masih panas. Kalau dah sejuk tak menjadi mana pon kalau gaul garam. :) Ada yang tak suka gaul garam. It's your choice tapi aku suka ada garam. Jangan lebih-lebih dah la ye. Nanti darah tinggi la plak. :)

Selamat Mencuba!


8 pesanan buat ayut :

therosputih said... Reply To This Comment

ain suka mkn gitu je,without the salt..alasan, konon2 lebih natural, hauhauhau

therosputih said... Reply To This Comment

first time dgr petua ni, blh cuba..hehe

Cik Puan said... Reply To This Comment

cik suka makan kentang + serbuk chesse..wooo.....meletoppp..

Unknown said... Reply To This Comment

sama la kita....mkn memng bermusim..tapi untuk mkn2 ringan mcm ni je la..kalau lauk utk nasi mmg hari2 kena lain2..boring t xselera lak nak makan...ngade2 sungguh

Shida Radzuan said... Reply To This Comment

ohh mcm tu..info bagus ni ayut..biasa shida grg xbuh garam pn..hehee kalo kat mcd mkn kentg dorg ok layan juga..hehee

Unknown said... Reply To This Comment

Ooo baru tau ni ayut..

Cik Rose said... Reply To This Comment

selalu goreng terus je, tak letak garam.. hihihi

QasehnyaRania said... Reply To This Comment

ikut mood rajin n nak makn mcm mna
kalau nk rasa masin2 mmg buat style suami ayut tu
kalau x nk garam x pyh ltak langsung terus cicah sos cili, tomato, mayo.. layan jugak :)
kalau lupa lps grg terus tabur garam.

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda!
Nanti kelapangan ayut balas komen ye ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...