-Kawan Aku-

Kitten Oren dan MyB Kesayangan

Assalamualaikum...

Harini dapat berita pasal kitten oren yang dalam jagaan tu.
Ingat lagi tak??
Kitten oren tu dah mati.
Hari Jumaat lepas matinya.


Kitten Oren sebelum ni memang letak kat rumah kampung.Lepas seminggu pindah rumah kakak,Kitten Oren tu pergi meninggalkan kitorang semua.Umurnya tak panjang untuk bersama kita.Mungkin dia baby sanggat kot.Tak cukup kuat untuk survive.Moga Kitten Oren senangla kat 'sana'.

Tinggallah Si kurap.Lupa pulak nak amik gamabr kurap yang terbaru.Kalau tak boleh tepek kat sini ^^ Si kurap dah tukar nama.Namanya sekarang Si Panjang.hihihi.Oleh kerana ekor dia panjang,badan dia panjang pastu muka dia pon ala-ala tak bulat bagi nama dia panjang.Kurapnya dah hilang.Tinggal ada masalah sikit dengan telinga Si panjang ni.Tak terbawa lagi untuk berjumpa Veterinar bagi cucuk.Harap Si panjang mampu bersabar.

Harini jugak aku hantar buat kereta.
Buat balik bonet MyB aku yang cium pagar haritu.huhuhuMenangis jap T.T Nanti dah ok semua aku kongsikan berapa aku melabur untuk kereta MyB tu.Moga-moga tidak berulang lagilah segala masalah yang pernah aku hadapi sebelum ni.Amin.Banyak kisah terlukis dan tercatat dekat kereta MyB ni.Moga dia dapat berkhidmat untuk aku dan En B kesayangan sampai kitorang beranak cucu hendaknya.Amin.


Ujian itu tarbiah daripada Allah.
Kerana Allah sayang pada kitalah Allah uji dengan pelbagai ujian.
Bersabar wahai hati.
Kerana Allah tahu engkau mampu.
Kuatlah wahai diri.
Kerana Allah hanya turunkan sedikit ujian buat engkau berbanding insan lain di luar sana.


11 pesanan buat ayut :

adrianna syaz said... Reply To This Comment

Hu..semua ada nma tuk keta...adik sya pnya keta nama nimbu..hohoho...

Farah Waheda Wahid said... Reply To This Comment

ujian itu kemanisan yang terselindung yang kita tak nampak di sebaliknya ...percayalah... memang mudah berkata2 tapi dalam kata2 itu ada kebenarannya...

*semoga kitten oren tenang di sana...

azizah :) said... Reply To This Comment

sabar yer ayut... insyaAllah kereta tu akan berkhidmat dengan ayut sampai ke anak cucu..hee

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

dugaan tu kan dear..

Deqla Manjew said... Reply To This Comment

sedihnyee.. deqla kalo kucing kesygn mati mmg menangis tak berlagu..huhu.. sabar ye ayut..

Cik Nur™ said... Reply To This Comment

mcm2 dugaan....
sabar yea ayut...
redho....

Puan Ida said... Reply To This Comment

salam,
ai
saya ida
newbies blogger
baru follow blog ni
jemput follow blog saya
umielman.blogspot.com

Hazmin Hamudin said... Reply To This Comment

Lepas-lepas raya ni ramai orang yang dah habis duit. Hehe. Kena pergi servis kereta dan macam2 lagi.

Sya Mimie said... Reply To This Comment

bby kitten kalau terpisah dgn maknya, mmng kadang tu tak pnjng umurnya..hnya yang kuat je dapat membesar dgn baik..

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

alamak ketinggalan lah pulak tak tau ujung pangkalnya ni....nak kena baca entri sebelum2 lah nampaknya ni...hehehee

izzah said... Reply To This Comment

sabar yek ayut...xpe,ujian tu mematangkan kita...pak mertua slalu pesan, jgn sayangkan harta dunia sgt..hehe..tu yg bila apa2 berlaku pada harta benda, trus ingat pesanan pak mertua ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...