-Kawan Aku-

Harta Paling Berharga

Assalamualaikum...


Salam Jumaat. ^^

Dalam meniti usia yang semakin bertambah dewasa ni,salah satu benda yang aku perasan adalah semakin berkurangnya orang yang akan sentiasa bersama kita di sisi.Setuju tak?Dalam seharian telefon tu kalau berbunyi boleh dikira berapa kali kecuali kalau orang itu orang penting dalam kerjaya dia tu lainlah kan.Aku maksudkan adalah orang yang selain daripada pasal kerja.Tak ramai kan?

Perasan atau tidak,apabila bertambahnya usia kita akan lebih menghargai KELUARGA kita.Ahli keluarga yang dulunya jarang jumpa,ahli keluarga yang dulunya selalu gaduh.Perasan atau tidak juga,sekarang kalau selain suami/isteri/anak yang kita telefon mesti peringkat seterusnya untuk orang yang kita telefon adalah ahli keluarga.

Nak telefon kawan rapat,mesti fikir budak ni mesti sibuk dengan hal dia sendiri.Lagilah kalau kawan kita tu dah kahwin kan.
Nak telefon kawan pejabat,pon dah sibuk hal sendiri.
Cuba telefon ahli keluarga sendiri,mesti tak seberat nak telefon kawan-kawan.Terus je tekan nombor.Lagi kalau ada adik/kakak yang rapat.

Raya 2013!

Harta paling berharga dalam kehidupan...Keluarga.
Harta yang paling tidak ada gantinya...Keluarga.
Harta yang baik buruk tetap akan diterima...Keluarga.

Setakat sekarang ni aku rasa,telefon aku tu kalau bunyi memang sebab aku la yang bunyikan.Kalau tak memang takla bunyi ye.hahaha ^^ Kalau dulu masa belajar sekolah menengah,telefon rumah pon dibedalnya.Tak berhenti bunyi.Masuk matrik dengan Universiti,lagilah berbunyi-bunyi.Kawannya ada jer.Tapi tu la,harta yang memang takkan hilang dalam kehidupan kita KELUARGA.Selalu je ada ^^ Kan?
Hargailah keluarga terutama Ibubapa kita.Marah-marah diorang pon diorang tetap sayang kita.Tak suka mana pon diorang tetap ada dengan kita.hihihi ^^ Marah tu kan tanda sayang...


Siapa mengalami nasib sama macam diriku ini?Takde orang nak telefon kita *~* huhu ^^


18 pesanan buat ayut :

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said... Reply To This Comment

huhuh meriah raya..

Selamat Hari Raya Ayut :)

Farah Waheda Wahid said... Reply To This Comment

betul tu ayut, baik buruk, suka duka, semuanya keluarga...

ummuaidan said... Reply To This Comment

selamat hari raya yut..
setuju benar ngan apa yg yut tulis tuh..makin tua kawan kurang penting sgt..familylah sgalanya..tgk fone akak kat sini..hmmm abuaidan jer tau yg call ..heheh

Adhie Sunan Saifuddin said... Reply To This Comment

besarnya keluarga Ayut seronok berkumpul macam ni

Deqla Manjew said... Reply To This Comment

setuju sgt2. keluargalah yg terpenting dan terutama dlm hidup kita.. air dicincang xkan putus kan.. wahh meriahnya family ayut.. =)

Mimi Azirah said... Reply To This Comment

betul tuh ayut...keluarga tuh harta yang bernilai....pling berharga

azizah :) said... Reply To This Comment

keluarga la harta dunia dan akhirat :) seronok dpt keluarga ramai macam ayut ni..hee


sama lah jijah..hp mmg xberbunyi pon..wuaaa..

hafiz hafizol said... Reply To This Comment

comelnya warna tema raya tahun ini kak.. hehehe...

Knor said... Reply To This Comment

keluarga besar...

pink dgn biru sedondon.

aisya said... Reply To This Comment

betul tu.. setuju sgt.. =)

ayut said... Reply To This Comment

@azizah :) geng la ye ita jijah...tpon tka berbunyi..huhuhu

ayut said... Reply To This Comment

@azizah :) geng la ye ita jijah...tpon tka berbunyi..huhuhu

ayut said... Reply To This Comment

@Deqla Manjewmeriah dgn ank buah kak : )

ayut said... Reply To This Comment

@ummuaidan hihihi..akak lgla...mmg abuaidan jela yg akn kal kan..duk jauh kat fiji mne ada sape...

Cik Nur™ said... Reply To This Comment

sangat..sangat....setujuu..!

dilaella Ella said... Reply To This Comment

betul tu Ayut..setuju sangat,keluarga no 1 :)

Nursaila Norman said... Reply To This Comment

btl tu ayut..keluarga segala2nya :) tp mmg btl kan..makin bertambah umur ni makin kurang pulak org sekeliling kita,mungkin komitmen dah bertambah tu.. selamat hari raya ayut :)

Kesuma Angsana said... Reply To This Comment

wah meriah sungguh ni ayut !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...