-Kawan Aku-

Si Kurap dan Kitten Oren dalam Jagaan

Assalamualaikum...

Kita ada Kucing baru!!!


Si kuning/oren ni baru je masuk jagaan dalam minggu terakhir puasa.Tak tahula boleh survive tak sebab dia masih menyusu.Kalau pegang dia ni memang akan menyondol je keje ye carik nenen.Cian dia.Jumpa dia pon kat depan umah.Masa tu pon abang yang jumpa.Mengeow tak berhenti.Sekarang ni bagi susu,suap jela kat mulut dia tu.Harap-harap cepatlah dia ni pandai minum sendiri.Doakan bersama yer kawan-kawan.


]
Ni pulak si kurap yang aku amik daripada staf aku.Dia tak nak dah.Jadinya aku amik la jaga.Tengok muka dia dulu memang kesian la aku tengok.Pastu bising je sebab dia gatal kot ada kurap.Aku dah jaga dia dekat sebulan dah jugak.Nanti aku update muka terbaru dia ea.Dia pon senyap je dah.Tak la sebising dulu.Suka je dia kalau aku mandikan.Mungkin dia dah tahu nanti badan dia tak gatal dah.Aku pon sambil-sambil mandi tu borak-borak je dengan dia ni.Biasala kan.kadang-kadang kita cakap pon lama-lama boleh dengar.Tak paham banyak pon at least dia tahu la kan untuk kebaikan dia jugak ^^


Harapnya dua ekor kucing ni berjaya hidup dengan sihatla yer.Nanti bertambah la family kucing dalam umah aku kat kampung ni ^^
Setakat sampai harini,2 ekor yang memang ada kat umah ni Si Kenit gan Kelabu belum boleh terima 2 ekor kucing baru ni.Tapi takpelah.Mungkin amik masa lagi.Kita tengokkan nanti macamna ye ^^


14 pesanan buat ayut :

dilaella Ella said... Reply To This Comment

kesian tengok si kurap,harap-harap oren dengan kurap dapat hidup sihat :)

Sya Mimie said... Reply To This Comment

waaa..bestnya ada kawan baru..hehe
insyaAllah..lama2 kucing yang ada tu blh terima bila bau mereka dah sebati.. =)

Kesuma Angsana said... Reply To This Comment

slm singgah & ucap selamat hari raya maaf zahir & batin yer ! done clik2 nuffng yer !

Adhie Sunan Saifuddin said... Reply To This Comment

baiknya ayut ni kutip kucing terbuang...

azizah :) said... Reply To This Comment

minat juga ayut gan kucing yer.. t ayut dah kawen jgn rapat2 sgt gan kucing yer.. susah pulak nak pregnant t..hehe :P

Farah Waheda Wahid said... Reply To This Comment

yang dalam kandang tu memang comel...tapi akak takut kucing...he he he...

Knor said... Reply To This Comment

sedihnya...tapi ttp nampak kecomelannya

maaf zahir batin, minal 'aideen wal-faezin, kullu 'Amin wa antum bi Khair..

aisya said... Reply To This Comment

sy selalu kalau mcm si kurap tu sy sapu minyak gamat je. insyaAllah baik.

Deqla Manjew said... Reply To This Comment

kalo anak kucing belikan botol susu skali.. biar dia menyusu ala2 hisap nenen la jugak..hihi..

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

aminn..

moga murah rezeki ayut sbb bela si comel ini..

Mimi Azirah said... Reply To This Comment

alahai comelnye kucing

ayut said... Reply To This Comment

@azizah :) eh2x???yeke jijah?baru tahu ni..hihihi...nnt klu dh duduk umah sewa len tak jumpa dh kucing..kat kampung je tu ad kucing yer ^^

Cik Nur™ said... Reply To This Comment

yeke kalau rapat2 dgn kucing susah nak mengandung??

baru tahu jugak ni....

nanti ayut jgn lupa upload pic kurap yg baru yea.. :)

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

ooh ni lah kisahnya ye....ke mana lah mak si oren tu ye...apa2 pun takpe la dia mati ada org yg jagakan dia...huhu :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...