-Kawan Aku-

10 days challenge:Day 5-5 Foods

Assalamualaikum...


Foods ataupun bahasa melayu makanan. Cerita bab makanan nak cerita yang aku suka ke tak suka ni.hahaha. Kompius kejap diriku ini dengan cabaran hari kelima ni. Korang nak aku cerita pasal makanan apa ni??hahaha :p

Okla. Tajuk dia pon secara am jadinya aku pecahkan jela ye. Makanan yang aku suka 3 lepastu makan yang aku tak suka dengan makanan harian aku. Bolehla ye. Jom kita mulakan.

Makanan yang aku suka.

1. Tom yam.

Aku tak kira la korang hidang depan aku tom yam campur ke tom yam ayam ke daging ke seafood ke memang aku takkan tolak. Serius. Aku bab tom yam sekarang suka makan kat kedai belakang taman aku ni namanya Ceria Maju. Harga ye RM6.00. Tom yam sahaja. Sekian.

2. Spagetti.



Kegemaran. Namun,kalau aku pergi makan western aku jarang makan sebab aku nak makan yang lebih berat macam ayam grill ke daging ke macamtula.hahaha.ok aku pelik. Suka spagetti yang penuh cheese tu apa ntah namanya. Aku jarang makan tapi aku suka.ok paham ea? ;)

3. Masakan bertemakan sotong.

Haaaa...yang ni suami aku memang dah paham sangat dah. Pergi kedai carik sotong. Makan je kat kedai cari menu sotong. Sotong itu sangat sedap. Masakla gaya apa pon aku pasti makan. Percayalah.haha

Ok lepasni nak jemput aku pot luck ke hape, masak 3 benda atas ni ea.hahaha :p Gerenti licin pinggan senang basuh tuan rumah :) Bawah ni sebaliknya pulak. Kalau masak ni jawabnya aku tolong basuh pinggan la ye sebab pinggan tak berapa nak licin.hihihi 

Makanan yang kurang aku suka. 

4. Berasaskan tempoyak.

Ok. Lagi-lagi ikan patin masak tempoyak. Aku bukan tak makan tau. Cuma kurang laju makannya. :p Peliknya aku makan je durian. Nape ek bila tempoyak boleh pulak aku tak makan.adehhhhh.

Makanan harian kerja.

5. Nasi Bersepah


Ahaaaa...Sepanjang aku bekerja kalau nak tahu dalam seminggu tu ada la 3 kali aku makan nasi bersepah ni. Sebenarnya nasi bersepah ni macam nasi bungkus la. Tapinya lauk nasi bersepah ni sama je. Tak berubah. Kedai tu pon memang masak lauk sama je. Nasi dengan telur,ayam,sayur dan sambal adalah RM4.50. Tetap sepanjang masa. Lauk lain yang ada adalah sotong dengan daging. Perasaan makan nasi bersepah ni sangat heaven. Ni la nasi paling berbaloi kalau dinikamti kat Batu Pahat ni. Kedainya warung sebelah Masjid Pasar Pagi Batu Pahat ye. :)

Haaa..tu la cerita pasal makanan aku. Orang lain mesti cerita pasal makanan yang sedap-sedap kan? Takpela ye. Keyword makanan tetap ada di sini dalam menyahut cabaran. Kang aku tepek gambar makanan banyak-banyak ada pulak kelaparan jap lagi.hoho.

Ok. Esok ada cabaran lain pulak..Cepatla abis ayut oiiiii..hahaha ^^


3 pesanan buat ayut :

Jazz Lover said... Reply To This Comment

Teringin pulak nak join segmen macam nie.

azizah :) said... Reply To This Comment

makanan! sedap2 semua.. sama la jijah makan durian tapi tempoyak mmg tolak tepi lebih2 baunya..

azizah :) said... Reply To This Comment

makanan! sedap2 semua.. sama la jijah makan durian tapi tempoyak mmg tolak tepi lebih2 baunya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...