-Kawan Aku-

Cara pilih Suami Terbaik

Assalamualaikum...

Tajuk tak nak kalah kan?? Macam dah kahwin je nak bagitahu cara memilih suami.haha.Kelakar ok. :) Sebenarnya nak kongsi je apa yang aku jumpa kat FB ni.Cara untuk kita sebagai wanita mencari ciri-ciri suami yang baik untuk dijadikan suami.


Ciri seorang suami yang baik pasti akan sentiasa menegur apa yang tak baik dan menasihati apa yang baik untuk kita sebagai wanita.Tengok daripada situ kita dah boleh menalai sifat dia yang lain.

Seorang lelaki yang sering menegur perbuatan tak baik pastinya MEMPUNYAI ILMU.Ciri seorang suami yang suka menegur pastinya SEORANG YANG BERTANGGUNGJAWAB.Seorang lelaki tang suka menegur apa yang salah itu pastinya PRIHATIN.Banyakla lagi sifat yang kita boleh tahu.

Cuma standardla kan..Wanita bila ditegur fikir kena kongkong.aku la tu.Wanita kalau ditegur fikir lelaki tak sporting.aku la tu.Wanita kalau ditegur fikir diri sendiri je betul.aku la tu.

Wanita andai mahu bahagia terimalah teguran.
Wanita kalau mahu gembira cubalah dengar.
Wanita...
Percayalah kamu akan tersenyum sebab bila kamu ditegur tandanya orang sayang.
Ciri suami yang terbaik kan? :)

Pesanan lebih kepada diri sendiri.Sekian.
Terima kasih, Mohamad Hafizal kerana selalu menegur. :)



6 pesanan buat ayut :

Cik Nur™ said... Reply To This Comment

setuju kata2 ustaz tu. :)

ummuaidan said... Reply To This Comment

suami yg baik selain drp yg ustaz mentioned tuh..suami yg tak menyusahkan isteri..redha apa shj yg bini serve..:)

Hanih Borhan said... Reply To This Comment

ye, tajuk tu memang tak nak kalah...

Meh nak tambah sket something (dr perspektif sorg lelaki)...cewah...

Setuju dgn Cik Ayut, tanggungjwb suami penting dlm menegur salah silap ahli keluarga esp isteri t'sayang...

Kat sini, amat penting utk lelaki tu ada leadership quality & ilmu utk mcmmana nak menegur isteri tu, jgn jd suami yg penakut, & bila menegur, kena tau hikmah dia, cara dia, insyaAllah...

haha... ;p

azizah :) said... Reply To This Comment

emm sapik pon suka menegur sampai jijah merajuk.. padahal benda yg di tegur tu ada kebaikkannya..

Deqla Manjew said... Reply To This Comment

setuju... hubby akk pun jarang la puji2 nih.. hihi.. dia byk menegur.. alhamdulillah la kalo cam tu kan..

ros_reeza said... Reply To This Comment

ada yang bila ditegur, mulalah nak tersentuh hati bagai kan.. hihi.. sensitip la katakan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...