-Kawan Aku-

Pembayaran PTPTN melalui potongan gaji

Assalamualaikum...

Kesunyian kejap sebab kesibukan melayan kehendak dan kemahuan diri serta keluarga sempana hari raya gamaknya.hahaha. Bertahanla sebab setahun pon sekali je kan. Layankan jela.

Eh...macam baru haritu cerita pasal pembayaran PTPTN secara online. Baru ni pula kecoh pasal nak tolak gaji kakitangan awam. Fuhh....dahsyat la kalau tengok slip gaji kakitangan awam lepasni kalau diluluskan.


Bertabahla ye kakitangan awam.
Pada aku benda ni ada baik ada buruk ye. Baik pastinya kepada pihak PTPTN,yang buruk pula semestinya kakitangan awam. Gaji bersih pasti tak berapa nak banyak. Kan? Nak cakap positifnya juga nanti hutang korang terbayarla kan. Hutang wajib bayar tau.huhuhu.

Pada aku benda ni bergantung pada individu. Oleh sebab segelintir yang sampai kena senarai hitam tu, peminjam lain juga terpalit sekali.haish. malaysian oh malaysian. Apa pon, kepada yang dah membayar syabas diucapkan untuk anda! Kepada yang belom pon sikit bayar,bawa-bawala bayar. Bak kata orang,dah pinjam tu pandaila nak pulang. Ingat ye!


See ya!

3 pesanan buat ayut :

azizah green line said... Reply To This Comment

even rm100 pun janji bayar..xnak la potong gaji..gaji pon sikit dah

Fida Z Ein said... Reply To This Comment

Kalau buat/ulang semula potong 10% jika bayar berturut2 pun bagus juga

Jodin said... Reply To This Comment

PTPTN dah potong gaji dah pun.. Tapi secara sukarela la. Bukan paksa. Haha.

RM410 sebulan untuk tempoh 26 tahun.

Boleh baca dalam post ni.

Potongan gaji bayaran balik pinjaman PTPTN


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...