-Kawan Aku-

Cerita dr Sabah: Cuti Raya seorang navy!

Assalamualaikum...


Isu lain mestila takde kalau dah cerita dari Sabah ni. Namun, sebagai permulaan mengenai Sabah ni aku nak la ucapkan takziah dan bertabahla wahai sekalian Sabahan berkaitan dengan baru-baru ni berlaku gempa bumi dan terbaru banjir lumpur. Moga Allah Sentiasa melindungi negeri Sabah di bawah bayu. Aminnn..Rindu Semporna! Hehehe. ;)

Tinggal seminggu lebih kita berada dalam bulan Ramadhan. Cepat masa berlalu. Waktu macam ni juga la ramai yang sibuk membuat perancangan cuti. Allah.... Sebagai seorang isteri tentera pastinya bila ditanya mengenai cuti suami,pasti takde kata putus yang boleh dibagi.


Itulah aku hadapi. Setiap saat keputusan tunggu je apa yang sebetulnya. Baru sebelum belayar yang lepas ni bagitau tak dapat cuti semua. Balik belayar lepas 7 hari bawa berita ' B cuti raya nanti! ' Mau gugur jantung mak nakkkk.hahaha. Dahla penantian satu penyeksaan ditambah berita yang macamni.adehhh.

Alhamdulillah.
Kita merancang,Allah jua merancang. Itulah isteri seorang tentera seperti aku. Isteri seorang tentera laut. Sedia berkorban. Anything can happen just get ready! :) Anda la wahai isteri ken banyak berdikari dan membuat perancangan. *on the spot apply cuti* hahahaha. 

Sebenarnya, isteri memang suka bab-bab buat perancangan kan?? Suami akan ikut sempat dia je kalau buat apa-apa. Berbahagialah anda menjadi seorang isteri. Ganjaran itu ada. Yang Allah belom temukan pasangan, berbaktilah pada ibubapa. Doa ibubapa itu makbul. :)

Sekian!
See ya!!
Excited!





6 pesanan buat ayut :

azizah green line said... Reply To This Comment

alhmdulillah dapat juga balik yer..
sapik dulu pun pernah sekali xdpat balik raya ms jijah menunggu ms bsalin hakimi dulu..sedih je..tp dorang happy beraya sama2 geng kapal...hehe

ayut said... Reply To This Comment

Ni pon rezeki dia agkye jijah dpt cuti...tu ckp..dh get ready dh dia xde raya ni tetibe muncul plak.....sabor jela...haha

Puan Awin said... Reply To This Comment

dptlah raya berdua tahun ni ;)

ayut said... Reply To This Comment

Alhamdulillah kak....diberi kesempatan.....huhu :)

ayut said... Reply To This Comment

Alhamdulillah kak....diberi kesempatan.....huhu :)

Eca Dwinky Asha said... Reply To This Comment

bila nak dtg Sabah ne?klu husband xdpt amik, eca ble amik kat airport~ =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...