-Kawan Aku-

Rezeki atau Dugaan?

Assalamualaikum...

Ingat tak entry kat sini ada mention pasal rezeki atau dugaan?Harini ada masa sikit.Bolehla nak berkongsi kisah hati ni sikit.huhuhu.Kalau tengok tajuk macam pelik je kan.Macam ada ala-ala satu situasi yang sukar nak di tafsir je. ^^

Sebenarnya ni kisah En B kita tu ha.Nak tahu kenapa?


Gambar atas tu la.Ha...tapi ni bukan setakat belayar je dah.Ni dah memang kena campak terus dah.hahahaha. (Gelak la sangat ko ayut!)
\

En B kena draft ke Semporna,Sabah!
Iya...tak tipu ni.

Ni yang aku cakap macam tajuk tu.Rezeki ke dugaan?? korang rasa rezeki ke dugaan ek?En B akan ke sana bulan 6 ni.See??Tinggal seminggu  dia ada kat semenanjung. *tepuk dahi* Serius benda ni macam diluar perancangan kitorang.Tak pernah terlintas dalam kepala benda ni akan jadi dalam masa yang singkat ni.Dalam masa tinggal 6 bulan untuk kami mendirikan masjid.Fuhhh.Berpeluh gak la dengar.

Perasaaan aku?mmmm..Nak ikuttttttttttt!!huhuhu.Tapi seperti yang korang semua tahu,aku pon dah kena ikat 3 tahun dengan kerja aku sekarang.Aku nak lari mana lagi dah.Kan?En B pon dah tahu nak buat macamana.Maknanya lepas ni memang kitorang akan berjuang melawan perasaan jela gamaknya.oh hati.Moga kuatlah hati kitorang berdua sepanjang berjauhan kelak.amin.Korang doakan untuk kami yer ^^

Hati ni menangis dah.Memang sekarang silap sikit je dah nangis.Jiwa sensitif tetiba ok.Makin dah dekat hari nak pergi,makin aku rasa aku jadi banyak diam.huhuhu.Bukan banyak fikir tapi sebab dah tak tahu nak fikir apa.Hanya mampu doa yang terbaik untuk kitorang jela.Korang doakan jugak tau.Moga-moga ada hikmah semua ni.Amin. ^^





23 pesanan buat ayut :

therosputih said... Reply To This Comment

jangan fikir sgtla ayut, just go with the flow...insyaallah, akan blh survive jugak nnti, kalau asik fikir je, ada yg banjir karang...

Mimie Najib said... Reply To This Comment

ayut..situasi kita lebih kurang sama je..sebelum ni pun kita terfikir macam tu..dgaan ke rezeki.. dapat tahu en.tunang kena pergi lubnan tu rasanya sungguh takleh terima..yela, saat nak siapkan segala perkara hal kawin kan.. insyaAllah ayut..ayut pun bleh hdapinya.. insyaAllah.. yakin pada diri juga ya..

hazwan hairy said... Reply To This Comment

cuba senyum ..hehe..

Ujie said... Reply To This Comment

Ayut, bkn 'moga2 ada hikmah'. Tapi mmg dah pasti ada hikmah dlm tiap perancangan Allah. Sbb hal ni di luar kawalan. Cuma kena berserah...tawakkal...buat preparation utk berjauhan. Kalau ada apa2 yg boleh diusahakan utk stay bersama, usahakan.

Yg pasti jgn buang masa dgn bersedih. Gunakn masa yg ada utk bergembira...masa terlalu singkat.

Mayang ABDUL RAZAK said... Reply To This Comment

ala sedih nyer ayut... bertabah le wahai adik ku..

Farah Waheda Wahid said... Reply To This Comment

orang lelaki memang suka cakap cam tu..percayalah...betterhalf kakak pun selalu cakap cenggitu... sebab abang sayang la...abang selalu tinggal2kan..ha ha ha... bertabahlah wahai hati ye ayut... takper fikir yang positive jer... semoga segala urusan dipermudahkan ek...

eintan nurfuzie said... Reply To This Comment

bersabar la.. mmg cmtu la dugaan.. insyalah doa byk2.. t akan dipermudahkan semua.. mmmm.. trasa gak bila jadi cmni.. hukhukhuk

ummuaidan said... Reply To This Comment

tabahkan ati yer yut..masih ade 6 bln..doa2kanlah moga2 akan adenyer miracle nanti..inshaallah

DIARI FARISHA said... Reply To This Comment

kalau jodoh itu kuat, takkan ke mana :) sentiasa berdoa semuanya berjalan lancar

Deqla Manjew said... Reply To This Comment

alaa.. jgn la cam tu.. anggap itu rezeki dan itu dugaan buat ayut juga ye.. kalo xde dugaan dlm bercinta pun x best gak ayut.. Allah mgkn nk kukuhkan lagi ikatan korang dgn cara mcm ni.. kita x tahu kan.. berjauhan ni sebnrnya manis juga.. rindu2an tu pengikat lg ksh syg tau.. mcm deqla ni, hubby slalu gak out station, bila dia blk kami dah mcm baru2 bercinta.. hahaha.. siyes ni xtipu.. just think positif k.. =)

azizah :) said... Reply To This Comment

emmm kan betul jangkaan jijah tapi semporna tu jauh yunk.. kalau takat dia draft kat KK oklah lagi leh jijah tengok2 kan.. haha opss sory nak happykan hati ayut je ni..

emm apa yg jijah leh cakap sabar lah ayut.. semua ni di luar kawalan kita.. manis bila berjauhan ni membuatkan hubungan kita bertambah erat..yg penting kepercayaan n tolak ansur..sebelum ayut jijah dah alaminya dan jijah bercakap dr pengalaman..tipu la tak sedih..hari2 berendam air mata...tp kita kawen gan NAVY.. navy misinya SEDIA DI KORBANKAN..

Insyaallah kalau boleh ikut ikutlah..sebab ni first time hafizal g sana kan..n akan amik masa yg lama jugak duk sana..mane tahu ada keajaiban di situ.. mudah2an..

Mieya Atiera said... Reply To This Comment

Segala-galanya di luar dugaan. Takpe, sabar dan harungi hari seterusnya seperti biasa :)

Hanif Idrus said... Reply To This Comment

Segala dugaan itu ada hikmahnya. Teknologi ada..tiap2 boleh jumpa..kikiki

ayut said... Reply To This Comment

@azizah :) yes..thanks dear..yg pasti kena bbyk sabar je skrg :)

ayut said... Reply To This Comment

@Deqla Manjew hihihi..hari2x nk bercinta la mcm kak deqla nnt ^^

ayut said... Reply To This Comment

@Hanif Idrus hahaha...ari2x jumpe ea hanif.akan diusahakan :)

ayut said... Reply To This Comment

@ummuaidan yup...pasti akan ad miracle...percaya qada dan qadar drpda Allah kan kak nor :)

ayut said... Reply To This Comment

@Ujie yup...pasti ad hikmah.percaturan Allah itu lebih baik kan kak ujie :)

Hatimi Tahirruddin said... Reply To This Comment

takpe ayut sabar je la....dugaan je semua tu....

izfanora said... Reply To This Comment

bertabahlah ye.. orang kuat dugaannya kuat..

Eca Dwinky Asha said... Reply To This Comment

ne yg gerun nak kawen dgn tentera ne..amacam amacam...6 bulan lagi eh yunk?.hehehe...

Shida Radzuan said... Reply To This Comment

tabah yer dear..abg ipar shida pn kena g lahad datu..

Azza Afdzal said... Reply To This Comment

ney rupanya tunang hapiz yer..btw salam perkenalan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...