Followerku..

Di sebalik pisau dan bawang!

Assalamualaikum....


Dalam minggu ni aku adala BlogWalking(BW) merata blog.Biasanya yang ada dalam bloglist aku akan singgah melainkan kalau aku tak nampak mereka update.Aku terbaca la tajuk kat tepi tu pasal pisau.Aku terusla pergi kat entry tu nak tengok cita pasal pisau apa la ni sebenarnya.hihihi.Aku ni jenis cepat tertanya-tanya dalam diri.Dari buat andaian bukan-bukan baik aku pergi terjah.hehehe.

Entry pasal pisau tu ada dekat Blog Celoteh MJ. Baca punya baca pasal pisau, rupanya MJ ada jual pisau kat blog dia.Cantik ok pisau tu.Pisau Magik!Kalau aku berkenan sangat nanti ada rembat satu kang.Tapi sekarang masih boleh tahan lagi nafsu tu.Bukan apa,kat umah sewa tu ada dua orang je.Tu pon dah ada 4 pisau.So, pisau yang ni baik aku simpan dulu.Baca-baca entry pasal pisau tu aku pon komen sebab MJ ada sebut last sekali pasal pisau dan bawang.Balasan komen terjadi.hihihi




Sepanjang aku kat rumah memasak,aku tak pernah amik tahu.hahaha.Ada makna rupenya disebalik pisau dan bawang.MJ menyatakan kopek bawang boleh mempercepatkan pisau tumpul.Maknanya kalau kita buat kopek bawang,pisau tu lebih cepat tumpul berbanding yang tak digunakan untuk kopek bawang.Ha...Believe it or not?Tapi pada aku memang tak boleh nak dipisahkanlah pisau dan bawang ni.Ada bawang mestilah kena ada pisau.Baru boleh memasak (boleh jadi peribasa baru ni).Tak gitu?



Jom buat ekseprimen!


Happy weekend semua.
Siapa yang memasak jangan senyum sorang-sorang pulak teringat entry ni.hihihi.



p/s: Patutla pisau kat umah tu tumpul semua sebab semua guna buat kopek bawang kot.hahaha.
Autopublish!







21 pesanan buat ayut :

Ujie Othman said... Reply To This Comment

entahnya..akak pun tak kira, pakai je. tapi mmg betul, sbb akak beli pisau tak mahal mana. Agak2 tumpul, beli je yg baru. ^__^

Umm AA said... Reply To This Comment

owh..begitu ker..tapi tak perasan lak sebab bg jd tumpul..selalu bila nak potong bwg, sure nak tajam jer...

hnahdy said... Reply To This Comment

pisau yang kaler2 tu ekk..cantik. tak pasal2 buat hiasan.hehe

p/s : datang dari blog kak shida :)

Unknown said... Reply To This Comment

oooo, mcm tu ye? tp ape kaitan bawang sebabkan pisau cepat tumpul?

syiela said... Reply To This Comment

akak kalau tumpul en.hb tukang asahkan... mmg satu pisau guna tuk semua :)

Unknown said... Reply To This Comment

iye ke... baru tahu... patutlah pisau kat rumah tumpul...

hazwan hairy said... Reply To This Comment

yea ker?xpernah tahu pn..hahaha..

Unknown said... Reply To This Comment

btul tu..pisau yg lepas gune potong bawang mmg akn tumpul..cik Que tau pun psl mak cik Que yg gtau..hehehe..=)

IntaNBerliaN said... Reply To This Comment

akak lbh sk pisau tumpul dr tajam... ahhahha

bkn pe, sbb akak ni jenis yg cepat luka bila guna pisau tajam..

Unknown said... Reply To This Comment

hahaha betul la tu kalau ada bawang mesti nak ada pisau untuk kopek..kalau tak camner nak masak.. tumbuk jelah kot..hehe

Unknown said... Reply To This Comment

wah first time dengar ni...dah la menangis bila potong bawang, pisau plak cepat tumpul...huhu...kena guna pisau khas utk bawang la camtu...

Nurul Says said... Reply To This Comment

tak perasan la pula ehehe

cik nana said... Reply To This Comment

hahaha klu gitu kunyah je bawang takyah potong kai pisau..

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

itulah,ada kaitan rupanya..bru tau bila bc.

Mimie said... Reply To This Comment

baru akak tau kopek bwg guna pisau cepat tumpul

Mrs Velentine said... Reply To This Comment

sebab tue kalau boleh khas 1 pisau utk ptong bawang jer

ayut said... Reply To This Comment

@azizah :) hahaha..tumbuk dgn kulit skali la gitu agk ye :D

ayut said... Reply To This Comment

@cik nana hahaha...nana ni!adehhhh :D

ayut said... Reply To This Comment

@aisya mgkn getah atau dia punye acid makan steel..maybe..jom search.huhuhu :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said... Reply To This Comment

la akak baru tau ni...sbb klu tumpul asah jer bg tajam blk hihi

ecadwinkyasha said... Reply To This Comment

wahhh.baru nak tahu.selama ne main belasah je guna pisau tuk potong bawang.hahahaha

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda!
Nanti kelapangan ayut balas komen ye ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...