-Kawan Aku-

Perjalanan ke Felda Triang, Pahang!

Assalamualaikum...

Boleh nak cerita pergi kenduri kahwin kat pahang aritu lagi tak?hihihi.Tak kira cerita jugak.Lama kan tak jumpa budak-budak 1 universiti dulu.Memang jarang la sejak masing-masing dah kerja ditambah dah ada yang kahwin.Bujang-bujang ni jela yang masih boleh merayap sana-sini.

Perjalanan daripada Kuala Lumpur ke Felda Triang ni makan masa 3 jam lebih.Jangka waktu perjalanan ni adalah bila anda bawak kereta 140km/hr.See?Laju ok kawan aku ni bawak kereta.Adehhh.Kitorang pergi 2 kereta.Apa yang pasti yang bawak kereta tu adalah lelaki yer.Bukan gadis-gadis di bawah ini.huhuhu ^^


Berhenti kejap nak pergi beli ikan patin dan ikan talapia.Alang-alang berhenti bergambar la kejap dekat tepi Sungai Pahang ni.Sungai Pahang sungai terpanjang kat Semenajung kan?Kalau sungai terpanjang kat Malaysiasungai kat Sarawak tu.Ok.Nak masuk geografi pulak kan aku ni :p


Nape aku nampak gelap????Kompius kejap.


Ni la kedai tepi jalan yang kitorang berhenti nak membeli ikan yer ^^




Ha...ikan-ikan kat atas tu la yang dibuat masaknya oleh aku dan kawan-kawan aku.Ala yang aku ada tunujuk gambar aritu.Ingat? ^^ Sedap....nyummy! Yang dalam mangkuk merah tu baru je tangkap kat kelong bawah tu.Mungkin bela jugak tu. Harga untuk ikan-ikan ni RM 8/kg.Tak kira ikan patin atau ikan talapia.Katanya harga standard.Aku pon iya kan jela ^^



Seronok sesekali berjalan jauh ni.Tengok-tengok negeri orang lain kan.Dulu pon memnag belajar yer kat Pahang.Mengubat rindu la kejap melawat Pahang.Kawan-kawan kawen jela boleh nak pergi jalan jauh.Kalau tak jangan harapla kan? ^^



25 pesanan buat ayut :

BUNDA a.k.a KN said... Reply To This Comment

salam hujung minggu dari bunda..dan salam ukuwah..

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

wah..syioknya..

ikan segar gtu.

ayut said... Reply To This Comment

@nuyui a.k.a miss YUIsegar mmg segar yui...tp kalau bela rasa ye lain dr yg btul2x dijala dr sungai...huhuhu

adrianna syaz said... Reply To This Comment

Bestnya jln2 ayut....

ros_reeza said... Reply To This Comment

wah menarik perjalanan nak p kenduri sempat lagi membeli ikan :-)
alang-alang dah pergi kan :-)

ummuaidan said... Reply To This Comment

kalau pergi pahang dkt sungai mesti tak ketinggaan beli ikan kan..
p/s-yut, alamat blog ayut yg dulu ayut-akumanusiabiasa tuh tetiba lak diguna oleh mat indon mat, msk dlm dashboard akak..patutlah akak dah lama tak dpt updates ayut,,kena check bloglist br nampak..

Isabel Diaz said... Reply To This Comment

Bestnya jalan2

lizz said... Reply To This Comment

waa bestnyer...akak yang duk pahang ni tak pernah sampai kesini...

lizz said... Reply To This Comment

waa bestnyer...akak yang duk pahang ni tak pernah sampai kesini...

aisya said... Reply To This Comment

tepi sungai.. bestnya.. hehe

azizah :) said... Reply To This Comment

wahh ayut..merasa la makan ikan talapia yer.. pehh sedapp tu!

Deqla Manjew said... Reply To This Comment

tenang je suasana kat sna.. bestlah jumpa kwn2..

Hazmin Hamudin said... Reply To This Comment

Pergh.. Dapat patin tempoyak pun sedap ni.

Izzat Eshak said... Reply To This Comment

ikan patin dan talapia!

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said... Reply To This Comment

Senarai peserta 'Segmen Komen Berpantun By Shakira' dah keluar!
Jom tengok siapa yang sudi berpantun tu. Biar mood pagi ni berseni dan berbunga-bunga sikit :)

http://lotsoflovebyshakira.blogspot.com/2013/09/senarai-peserta-segmen-komen-berpantun.html

JunAina said... Reply To This Comment

Akak kalau gi sana gi Felda Chemomoi kat Trian jugak tp Felda Triang akak tak tahulah kat mana, pergi pun sesekali skrg mak saudara dah meninggal entah bila lagi nak pergi.

Patin masak tempoyak! Terbaekkk...

Ked Lee said... Reply To This Comment

sis!
dah dekat daa ngan umah sayeee.
heee.
umah saye dekat jalan triang gak.
nanti ade mase gi triang lagi singgah laa umah ea.
:)

Hafiz Hafizol said... Reply To This Comment

Akak terengganu bila lagi nak jalan-jalan? Hehehe =p

Hafiz Hafizol said... Reply To This Comment

Akak terengganu bila lagi nak jalan-jalan? Hehehe =p

Hafiz Hafizol said... Reply To This Comment

Ooo.. suka ikan patin ye kak? hehe. Akak nanti p jalan-jalan Tganu plok..

Cik Nur™ said... Reply To This Comment

haishh..bila baca entry ni, rasa mcm nak bercutilah pulak..hehehe

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said... Reply To This Comment

Siapakah pemenang dalam berpantun?

http://lotsoflovebyshakira.blogspot.com/2013/10/pemenang-segmen-berpantun-by-shakira.html

Sya Mimie said... Reply To This Comment

bestnya.. :)
alamak.. kta xmakan 2-2 jnis ikan tu..hehe

ayut said... Reply To This Comment

@ummuaidan mat indon mna la pkai nama tu kak nor...adehhh..sabor jela.nk g tgk jap la.

ayut said... Reply To This Comment

@Hafiz Hafizolterengganu ea??bulan 11 mungkin akan sampai..tmpt menarik list ckit meh....hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...