-Kawan Aku-

Perjalanan Bas Batu Pahat ke Lumut

Assalamualaikum...

Jalan-jalan cari suami!! ;) hahaha. Ayat macam nak kena penampar je kan. Sabar jela. Tapi memang betul pon. Aku kalau jalan jauh ni sebab ye 1 je,nak jumpa suami. Setakat nak ke utara sana makan angin memang aku rasa tunggu dulu la kot (nak pergi Penang...nak jumpa kawan :'( ) hohoho. 

Haritu ada hujung minggu aku nak pergi ke Lumut. Yela kan base TLDM kat Lumut. Suami pon kena kursus tu kat Lumut. Aku cari tiket bas ekspress dari Batu Pahat(BP) ke Lumut. Takde pon yang jual. Aku telefon la bas yang berkaitan pon memang takde bas ekspress dari Batu Pahat (BP) ke Lumut.


Bertanya lebih lanjut,adanya cuma tiket bas ekspress dari Johor ke Lumut. Johor maknanya Johor Bahru(JB) ye. I is orang Johor. Orang Johor cakap JB tu Johor. ;) Diringkaskan cerita aku boleh beli tiket kat BP tapi bas ekspress ye dari Johor dan kena tunggu pulak bas ekspress kat Petronas Ayer Hitam. Nampak tak serabutnya perjalanan aku hujung minggu tu.hahaha.

Perjalanan bas ekspress kat BP ni banyak ke Kuala Lumpur dan ada ke utara tapi cuma sampai Ipoh. Alternatif bagi korang nak ke Lumut dari BP adalah naik bas ekspress ke KL baru la beli tiket lain ke Lumut. Pastinya kena gerak awal. :)

Harga tiket direct JB - Lumut 
RM60.00 - bas S&S International
Harga tiket Kluang (turun tol) - KL
RM 27.00 - bas KKKL
Harga tiket Lumut - KL (turun KL Central)
RM 27.00 - bas Nirwana
Harga tiket Batu Pahat - KL
RM 22.50 - bas S&S International
Harga tiket KL - Batu Pahat
RM 25.00 - bas KKKL (non stop)

Perjalanan tarikh: 13.02.2015

Bas ekspress lain mungkin harga lain. Tak pasti untuk itu ye. Ni aku kongsi berdasarkan pengalaman aku punya perjalanan.

Perjalanan Johor ke Lumut 8 jam naik bas ekspress ye. Patah pinggang duduk dalam bas tak gerak-gerak. Kerjanya tido bangun tido bangun jela. Apa pon itulah namanya menaiki bas ekspress. Pastinya tak sama naik kereta sendiri ;)

Pilihan paling best baik jumpa kat centre. Masing-masing baik turun Kuala Lumpur. Merayap jela kat KL tu dari penat 8 jam dalam bas. ^^ Gitula ceritanya kalau seorang utara seorang selatan. Seorang di darat seorang di laut, dalam periuk bertemu jua. Eh?! Hahaha.









9 pesanan buat ayut :

Eka Tikah said... Reply To This Comment

lamanya tak naik bas express. hehe

nuyui a.k.a miss YUI said... Reply To This Comment

Huhu lama tuuu..

Azizah Green Line said... Reply To This Comment

ayut je dah jumpa suami. hahaha xpe..sementara solo ni lehla jalan jauh2..8jam duk dlm bas mmg xlah dgn bawahakimi ni..

ros_reeza said... Reply To This Comment

wahh dapa tjumpa cinta hati :)
Ros dengan bas memang dah jadi BFF sejak kahwin. hahha.. dok balik kampung (kedah)... dah terbiasa tidur bangun, tidur balik, bangun semula. hahahha.. baru sampai..

Nursaila Norman said... Reply To This Comment

ayuttttt, dah lama x singgah ni..pastu dah lamaaaa x naik bus..dulu zaman U je..huhuhu!

ayut said... Reply To This Comment

Ayut pon lama..ni la baru naik balik..

ayut said... Reply To This Comment

Kannn...ni nnt dh ada anak jgk mmg slow dh la...huhu

ayut said... Reply To This Comment

Penat kan ros...walaupun tido bangun tido bangun penat ye tu mcm berkebun dr pg ke ptg...haha

ayut said... Reply To This Comment

Kak saila!!!!aritu ayut g blog akak....anak dh besar......huhuhu..pnye lame x jengah.hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...