Followerku..

Di Sebalik Adam Fahim

Assalamualaikum...

Akhirnya..Aku dapat keluarkan jua SIAPA ITU ADAM FAHIM.Fuhhh..Lega rasa dapat buat entry ni.hahaha.Sudah Ayut..ko memang bermasalah sebenarnya!

Tanggal 15.05.2012 bersamaan 23 Jamadil Akhir 1433,lahirlah seorang putera kesayangan ibu dan ayah ke dunia yang fana ini.Alhamdulillah.

Baby Boy
Berat: 2.029kg (kecik je baby ni)
Waktu: Malam (tak ingat pukul berapa -_-")
Nama diberi: Adam Fahim (Adam-nama Nabi Adam[teladan] , Fahim-Yang memahami/Rajin belajar/Pintar)

Untuk pengetahuan rakan-rakanku..




Adam Fahim adalah ..................... anak saudara Ayut ke: 17.Wah ramainya anak sedaraku.Anak Ayut berape ramai??oh tidak!hahahaha

Ibu dan ayah Adam (selingan)

Adam Fahim :)

Sebenarnya baby ni kepunyaan abang dan kakak iparku.Bukan Ayut punya!!Ayut belum berkahwin (Status:Bujang but not available.hahaha)Tahun lepas diorang kawen.Tahun ni dapat baby sudah.Ok la tu kan?? :p Raye tahun ni diorang dah ada penambahan family.Wah sangat excited untuk diriku berhari raya.Bertambah lagi ahli dalam Family ku.Selamat Datang,Adam.hihihi.
Hari ke-4 lepas bersalin tu,akak iparku cakap baby kena juandice.Cian Adam.Adam kena duk bawah lampu.Sepatutnya,hari ke-4(Sabtu) ni la si Adam ni kuar.Aku pergilah menemankan si abangku ini melawat baby pada hari tu.Sempat lagi ok aku mengambil gambar.hahaha :)

samapai je terus amek ni :p
Bila baby kena tahan,mak-mak sekali la kena tahan ye.Sebab ye,nak kurangkan juandice si baby ni kena bagi susu ibu dengan kena letak bawah lampu tu.(salah tolong betulkan ea..mekaseh) Tapi,ketahuilah wahai rakan-rakan perempuanku sekalian,tidak semua ibu-ibu yang telah bersalin terutama yang first baby dengan mudahnya dapat mengeluarkan susu.Patutla susu ibu itu sangat berharga dan banyak khasiatnya. -_-" 
Adam duk bawah lampu :(
Punye la besar dy pakaikan spek -_-"
Bila tengok Ibu Adam gan Adam,adehhh..Sakit,penant,tekanan,sedih dan macam-macam lagi la perasaan bila jadi seorang ibu ni.Lagi-lagi untuk anak pertama.Tersedar seketika.Terdetik dalam hati ini,sesungguhnya Allah itu sangat adil.Allah memartabatkan seorang ibu itu lebih dari segalanya.Syurga terletak di bawah telapak kaki ibu.Besar sebenarnya pengorbanan ibu.

Firman Allah bermaksud: "Dan Tuhanmu memerintahkan agar kamu jangan menyembah melainkan hanya kepada-Nya dan hendaklah berbuat baik kepada kedua orang tua. Dan jika salah satu daripada keduanya atau kedua-duanya berusia lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu menyatakan kepada keduanya perkataan ‘ah’ dan janganlah kamu membentak keduanya. Dan ucapkanlah kepada keduanya perkataan mulia dan rendahkanlah dirimu terhadap keduanya dengan penuh kasih sayang dan ucapkanlah: 'Wahai Tuhanku, sayangilah mereka keduanya, sebagaimana keduanya menyayangi aku waktu kecil' "
[Surah Al Israa’: Ayat 23 dan 24]

Tambahan info yang aku rembat dari hospital kelmarin.hahaha.Benda ni aku tengok-tengok sebab tunggu masa untuk melawat.Abang aku je diorang bagi masuk.Terpaksalah aku membawa diri dengan tengok benda-benda ni.Sangat berinformasi ok!(penat diorang tampal,bace ok!macam ads dr nuffnang je men tepek-tepek :p )



Walaupun dah nak abis bulan Mei baru tau -_-"
Komunikasi tidak terhad kepada bercakap sahaja!
Hargailah suara anda! :)























Mekaseh...!

2 pesanan buat ayut :

Unknown said... Reply To This Comment

baby kena jaundice? hari2 ada masuk wad jijah... dah sedia maklum..kuikuikui

ayut said... Reply To This Comment

pttla...pasni jijah dh tau dh la klu dpt baby..kelebihan menjadi jururawat! :)

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda!
Nanti kelapangan ayut balas komen ye ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...