-Kawan Aku-

Musim kucing bunting

Assalamualaikum...

Korang...
Aku nak bagitahu je ni...Banyak betul anak-anak aku sekarang. Jumlah keseluruhan yang hidup sekarang 9 ekor. Ekor ye bukan orang.hehehe.


Atas ni 2 ibu. Si Oyen dengan si Labu. Labu ni baru je mati 2 ari lepas sebab kena langgar. Serius sedih. Dia bertahan dalam 2 minggu lepastu Allah lebih sayangkan dia. Si Oyen tu aku pon pening. Gatal ye terlebih. Muda-muda dah kena rogol. Merayap je keje ye kalau kat rumah tu.mmmm. Gambar atas tu yang belang macam coklat takde dah. Kena makan dengan apa ntah. Oren pon tinggal sekor je. Lagi sekor mengalami nasib sama dengan belang.

 

Ini pula si Citam. Citam adalah ibu terbaik dalam menjaga anak. Si Labu pon pandai tapi sebab kemalangan,tak boleh dia nak jaga. :( Anak citam ada 3. Anak Oyen ada sekor. Anak Labu ada 2. Lagi 3 ekor pula anak si Labi.


Anak Labi ni baru je lahir gak. Adala dalam 3 minggu macam tu. Panjang umur sihat la diorang semua ni. Aku pon pening sebab anak si Citam ni banyak pula kurap dia. Sapu ubat tapi macam tak kurang pula.

Ada gaya teruk ke veterinar la jawabnya. Veterinar terdekat dengan rumah aku ni hanya kat Batu Pahat. Kluang ada juga veterinar tapi tak pasti kat mana. 

Veterinar Batu Pahat - Jalan ke Minyak Beku ( kerajaan )
Veterinar swasta - Bukit Perdana 
Ada 2 veterinar kat jalan Bukit Perdana ni.

Membesar dengan sihatla ye anak-anak.
Tips: Tak nak kucing bunting,pastikan jangan adahahaha kucing jantan liar bekeliaran di kawasan rumah.hahaha
😄😄😄


4 pesanan buat ayut :

Hafiz Hafizol said... Reply To This Comment

n musim orang buang bayi jugk skrg kak.. sedih tgk perangai sesetengah org yg lebih teruk drp binatang :(

Kancil 8349 said... Reply To This Comment

Wah....banyaknya kucing....boleh bah kalau mahu berjumpa..nie email kancil...ums_mohd2000@yahoo.com

azizah green line said... Reply To This Comment

rajin ayut bela kucing..tak lamalagi tuannya yang bunting..amin..

Ct Noraishah said... Reply To This Comment

banyaknya...tapi seriusly sedih sangat kalau tau ia mati apatah lagi bila tau ia dilanggar.. sedih sangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...