-Kawan Aku-

-haRimau MalaYa-

gollllllllllllllllllllllllllllllllll!!!!!!!!!!!!!!!!!
mcm tu la ak smlm dpn tv...
hihihihi...

TAHNIAH HARIMAU MALAYA...!!

ak dapat tgk msuk sebijik pon dh ckup puas ati la..
suke kot ak tgk dyorg men...xdiam ak dpn tv..smpi bdiri2 ak dibt yer...hahahha
tu bru ak tgk gn owner umah ak...
klu ak tgk gan akak aku
terbekkkkkk!!

ak ni ckp tahniah mcm mng jer..
sbnr ye HARIMAU MALAYA kalah agregate je gan singapore tu..
ak ckp tahniah ye sbb dyorg men smpi ke abis dgn btul2 men..
bkn mcm singapore...
lakonan je lbh...import plak tu...haishh
plg best ak tgk pnjaga gol singapore dpt kad kuning...hahahhaa
tu mmg ak suke sbb belakon je lbh...hampeh...mmg sengal la ak tgk singapore ni....
tp tula..
mgkn harimau malaya pnye skuad mcm ak la kot..
mental xkuat..xleh nk handle gan pemain singapore tu yg lakonan je lbh..
improve lg ye pasni skuad harimau malaya!!
pasni piala AFF SUZUKI akn kmbali..pertahankan kemengan yg sblm ni k!


*dlm byk2 cite pasal bola...ad gak la gosip pasal si apek goal keeper kebanggaan ni...adehh..wahai pemain sekalian,popular la anda kerana bola..sbb anda pemain bola.cri acknowledgement dr rakyat2 skalian hanya kerana bola k..!
*agk2..klu ak dpt safiq rahim tu,blog ak gan fb ak popular x erk???wakakakakaka...DREAMING KO AYUT!!FULL STOP!!!but i like safiq rahim...!harimau malaya captain...!  ;)

-aku ke ni..??-

hye2 smua....
setiap hari dh ak mengupdate blog ni..
nmpk bnor jiwe tgh kaco...
hihihihi...

korang...
jiwe tgh kaco..today is my adopted mother punye bufday...
epy bufday,mak!!!
ak dah wish then she replied to me that she cry bcoz of my wish...
alamak..apkah perlu ku lakukan...
ap pon..
mak,i love u...

korang...
jiwe tgh kaco lg ni....today ak rse kwn sentimental ak tu tgh xstabil kot...
ak rse mcm xsdap ati la..
tp ap ak nk bt wei.....aduhhhh..
kusut otak ak ni pk dia..
tapi npe ak mcmni ea??
npe ak rse mcm xbest je dia xde erk??
npe wei??npe???
ak confius seketika....
dia post ni kat FB

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." (Surah Al-Baqarah ayat 216)

npe ak pk sgt ni....korang..aku dh tputus wayar mne2 ke ni...
alahai....
sies ak tgh xpaham skrg ni...
aku ke ni???

awak,sehat cepat ea..saya rindu kot kat awak...
saya takut nk kaco awak
tp saya slalu pk awak skrg ni...
jgn takutkan saya ea....
tetttttttttttt.....hahaha..



ok
full stop!!!
cukup2...jgn msuk bab tu klu ko xready ayut..!
INGAT TU
aku takut....  T_T

-FitRaH-

Pose nk dtg dh...
Fitrah manusia...
'wah...xsabo nk pose...'
'ala..pose dh...xleh dh la nk lepak2 kat kedai kopi..'
ad yg suke ad yg xsuke

Raye nk dtg dh..
Fitrah manusia...
'seronok ye raye leh pkai bju bru,langsir bru,kerusi bru...segala bagai la bru...'
'nk raye dh...rindu yer nk tngl pose..smpt lg x jmpe taun dpn...'
ad yg fikir nk epy jer...ad gak yg pk tlalu sdih

Kehidupan..
kadang-kadang pening gak nk pahamkan erti sebuah kehidupan...
back to basic jela mcmni...
dari mane kite dtg..
mgkn itu lbh membntu....

jgn lupe diantara dua di ats tu,kite kna byar zakat fitrah yer....
hihihi...
taun ni dh blh byar sndri...blik jmpe abah nk kna taye ni...
jgn lupe yer  ^^

-JOdoH-

assalamualaikum
and good morning everyone....
wahh...
alhamdulillah..nk msuk 2bln dh ak kat dlm dunia pkerjaan ni...
so far so good..
tp normalla kan,dlm keje mne xpnh bt silap..
keje ak kat cni,dlm hmpir 2 bln ak dh membazir dlm 20 letter head gan PO ofis ak...
hahaha...sori la bos..bru nk reti bt smua tu...
tu kna rejek je tu...  ^^

***********************

-JODOH-

"Ayut,bile ko nk kawen....?Ayut,ak tunggu ko kawen,then nnt ak kawen pas ko ea...?Ayut, kawenla cpt.xsabor ak nk jd pengapit ko."adehhhh.....dialog apakah ini...hahahaha....Korang,apa pendapat korang pasal jodoh??wah...cite pasal jodoh tu..fewittt...hahaha...sudah2..suke ak la nk cite pasal ap pon.Korang pon bce je pon...Komen xjgk..hahaha...ak sndrik xtau ak tulis ni ntah btul ntah x...men bedal jer...ok full stop...mula dh ngarut ak...

Korang tau x, Jodoh kite tlh ditetapkan sbnr yer sejak azali lg...??

Rasulullah SAW bersabda: "Ketika ditiupkan roh pada anak manusia tatkala ia masih di dalam perut ibunya sudah ditetapkan ajalnya,rezekinya,jodohnya dan celaka atau bahagianya di akhirat. "

mm...ak setuju.tp korang jgnla tercongok dpn pintu tunggu jodoh mcm tunggu buah durian jatuh..mmg xdptla der...adehh..dlm Islam kan dh terang2 suruh usaha..So,usahalah cri jodoh tu..bkn men tunggu jer...Ni la dh hebat sgt Bahasa Melayu..tegak je nk pham sesuatu ayt tu..(mula gaya mcm nk bebel dh ni..hihihi)..Oklah korang..Based on my understanding k...Setiap org ttp akn ad pasangan hidup.Tu janji Allah..I believe on it..Lagi 1 janji Dia bt kite,Wanita yang baik akn dpt Jodoh yang baik.Begitu jgk sbliknya...Abis klu ad yang dh baik ni,last2 dpt gak yang kurengggg jer..mcmne tu???Tu name ye dugaan dr Dia.Mesti ad sebab npe kita dpt mcm tu..Cer korang reverse blik ksah2 dlu...mesti ad slack mne2 kot...Ni pada ak la...xpon Dia nk duga kesabaran kite.Tahap sabar dlm menerima dugaan tu kan,leh kite ukur keimanan kite taraf mane...xgitu???


SITUASI KINI....

Ayat org2 yang ak kenal slalu ckp mcmni...  'aku mlas dh nk cari2 ni,penat ko tau x.Pasni ak klu jmpe je ak ajak kawen je trus.Senang cite...'.Hahahaha...korang prasan x..kan bgus mcm tu sbnr yer..Penat je kapel2 ni..kang xjd jgk akhirnya.Ada yang menangis2...Campak barangla,bakarla,buangla...Membazir btul..hahaha..Tapi ad jgk org ckp.. 'Klu ak xknal,mcmne nk kawen gan dy wei..Ingt kawen ni sng ker...'Hahahaha...dh tau kawen ssh,gedik plak nk kawen..mcm2...Klu xready,jgn pk..skit otak jer..

"Daripada Abu Hurairah RA berkata,sabda Rasullullah SAW kepada seorang lelaki yang hendak berkahwin dengan seorang perempuan: "Adakah kamu telah melihatnya?jawabnya tidak(kata lelaki itu kepada Rasullullah).Pergilah melihatnya supaya perkahwinan kamu terjamin berkekalan." [Hadis Riwayat Tarmizi dan Nasai]
*(jawapan utk persoalan)

Ap la kwn ak ni..adehhhh..klakar kdg2 dgr dyorg bebel.Tp paling best part bile dyorg ckp...'aahhh,xkawen pon xpela,ssh btul.Nak kawen pon payah..'ye2 je ckp xnk kawen..nmpk benor nipu yer...hihihi..jn la smpi xkawen..xmo2..kawenkan sunnah nabi..berkahwin jugak melengkapkn sbhgian iman kite kan???

 Apabila seorang hamba telah berkahwin ia telah menyempurnakan setengah dari agamanya maka hendaklah ia bertakwa untuk yang setengah lagi” [HR Al-Baihaqi dalam Asy-Syu’ab]
Daripada Anas r.a, katanya telah bersabda nabi S.A.W bahawa perkahwinan adalah sunnahku, sesiapa yang benci sunnahku, maka dia bukan dari golonganku.


JANJI YANG PASTI....

Firman Allah dan Hadis Rasulullah SAW yang leh dijdkan panduan dan pegangan  :

"Perempuan itu dikahwini kerana empat perkara. Kerana hartanya, kerana keturunannya, kecantikannya dan kerana keagamaannya. Maka utamakanlah yang beragama nescaya kamu mendapat kebahagiaan".


“Sesungguhnya Allah SWT pada hari kiamat berfirman : “Dimanakah orang yang cinta mencintai karena keagungan-Ku? Pada hari ini Aku akan menaungi dengan menunggu-Ku dihari yang tiada naungan melainkan naungan-Ku” [H.R. Muslim]

 

“Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina.” [Surah Ghafir, 55]
*doalah supaya dapat jodoh cpt and jodoh yg bek yer  ^^

WHO...???answer by urself.... ^^




KESUDAHANNYA...

"Fahamilah kehendak-Nya,fahamilah tujuan hidupmu,fahamilah falsafah berpasangan,akhir skali mesti kamu akan dpat fahami hatimu...."

"How can we be lovers if we can't be friends"
(ni pandangan peribadi yer.... ^^)

Lumrah kehidupan..ada pasang surutnya.Setiap benda dlm dunia ad pasang2 yer...Ada senang,ada susah.Ada Perempuan,ad lelaki.Ada siang,ad jgk mlmnya...Kira semua la berpasang2...

“Maha suci Allah yang menjadikan kejadian semua berpasangan dari sesuatu yang tumbuh di bumi, dari mereka (manusia) dan dari sesuatu yang mereka tiada mengetahui.”
(Yaasin: 36)

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.Yang blom ada pasangan,bersabar yer..Berdoa also berusaha..Bukalah pintu2 hati tu utk bersedia menerima jodoh kamu pada bila-bila masa(ni lebih utk diri sndri ni...lalalala  ;p)..Manakan dapat Sagu kalau xpecahkan Ruyungnya..Pepatah melayu pon ad ckp...So,g la pecah2kn ruyung tu ea....hahahha..ruyung tu btk ye mcmne erk???  (-_-")
Kepada yang dah berjumpa dgn jodohnya...Jagalah.Semailah kasih sayang sebaiknya..hidup ni hanya sementara.Bentuklah syurga duniamu wahai rakan2...Keluarga yang bahagia.Keluarga yang penuh ketenangan dan kegembiraan.amin....
Kepada yang teruji dan diuji bsama jodohmu...Berbaiklah.Berbincanglah...Bukan penceraian satu2nya jln penyelesaian...Mintalah kepadaNya agr ditetapkn hati2 kalian bsma jodoh kalian..Kepada Dia kamu meminta pada awalnya,kepadaNya jualah kamu perlu meminta smpai ke akhirnya...  ^^
 

Allah swt telah mengingatkan kita melalui firmannya yang bermaksud:

Wahai orang yang beriman, sesungguhnya di antara isteri-isteri mu dan anak-anak mu ada yang menjadi musuh bagi mu, maka berhati-hatilah kamu terhadap mereka, dan jika kamu maafkan, tidak memarahi dan mengampunkan (mereka) sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Sesungguhnya harta mu dan anak-anak mu hanyalah cubaan fitnah bagimu dan di sisi Allah pahala yang besar. [At-Taghabun: 14-15].






all the best to everyone...
Feel free to enjoy urlife in ur own meaning  ^^
*peringatan: perkongsian ap yg ak rse ni...jgn pk bkn2 yer... hihi...

assalamualaikum



pic: kredit to mr. google pnyer...
info: olahan dr pembacaan2 seharian...any mistake plz consult me...TQ 





-out-




-aKu xpHam-

assalamualaikum....
also good day everyone...

shatkah anda semua??
adehh...
ak xsehat...!!!sape nk tolong bawak g klinik tolong angkat kening...hihihi
xpela...korang smua mmg bek..smua nk angkat kening.
tepuk tgn utk dri sndri kerna mnjdi seorg insan yg prihatin....yeay..!
ok stop..ngarut je kje yer..

ak skrg kan dh duk umah sewa...
blaja kehidupan baru kan..complicated upe ye hidup sndri ni.
tp xpe..bru leh challenge dri tu kuat xkuat..
so far,hidup ak kat dlm dunia bndar xbyk brubah..
tp cara pemikiran brubah ckit kot...
biasalah org kg gan org bndar pk kan berbeza..
wlupun tujuan ye sama.... *paham ker???*
hahahaha...
wat ever it is...
ad 1 bnda ni plg ak xpham....
rehat jap tgk gmbar bwh ni....
jg psgn bek2 ea.....  ^^
nk tuju gmbr ni utk HLN la...dsbbkn epy dgn brite dy nk mndrikn masjid ni...
sharing is caring..hope both of u always together gather la ea  ^^

npe sbnr ye ak cite pasal jodoh2 ni...xde la..
ak ni plik npe kdg2 ad suami yg suke nk cite2 mslh umh tngga gan org len..
len la klu dyorg tu akak or abg korang...
tu ok lg..ak accept bcoz of family relationship...
ni gan org luar..yg bru knal 1bln lbh...
nk cite plak yg bruk2 je pasal bini...
ello...ak xnk dgr ok..
g la ckp gn bini sndrik..nk luah kat org len..
bt ap ad bini klu xsharing2 n tukar2 pndpat..
g la taye..nape mcmni,npe mcmtu...
tu bini ko..jg la bek2..
time kawen dlu xsyg ke ap...adehhh..

xbek tau bt isteri mcmtu...wlupun pmpuan ni snyap je slalu..
tlglah jgn pijak pale..dyorg mgharap kat korang2 wahai kaum adam....
bimbingla bek2 klu dh ad pasangan tu..
ramai lg tau yg xde psgn tmsuk den ni ha.......hahahaha
jgnla cite kt org yg xde kaitan yg kuat dgn korang pasal hal umah tangga...
kompem..dyorg mmg mlas nk dgr...
mmm...dunia skrg mmg mcm2..
ni sbhagian knowledge nk share...

ak ni nk ckp byk pon xreti...
tp cubelah fahami hati seorang isteri...
kedudukan isteri sebelah suami...
lindungilah..jgn anaiya....
isteri tu dr tulung rusuk kamu,wahai suami...
insya Allah..
berdoalah semoga segalanya akan dipermudahkan...
dan berdoalah semoga perhubungan berkekalan ke akhirnya...
amin...





*kredit thanks to iluvislam dan ummu for the pic also the knowledge...

-Alhamdulillah-



motif ltak gambar tu???haha
xde makne pape pon...saje nk mengedik n xde niat yg tsembunyi....
ala...xsmestinya together2 ni laki n pmpuan tu couple...
kawan pon ad jer..
but,jgn lobih2 ea...nk lobih g kawen...

kawen????
ha...topik menarik utk permulaan dibln 7 ni..
hihihi...tahniah kepada yang dh kawen..
terutama kepada keluarga
Normadiah Manap
dan
abgku sendiri
Mohd Nor Azmi dan pasanganya Siti Khadijah..!

i like....and i cry bcause my brother dh jd suami org....hahahaha

sies i like nu 7..and Alhamdulillah.....
permulaan yang sedih + gembira...ok la tu...
name pon kehidupan..
ada sedih ad xsedih.....
ala...cian ye dye....  T_T
Ramai gak dh kwn2 ak dpt keje...
Ramai gak yg bahagia dlm idup...
Ada gak yang dh jumpe apa yang mereka mahu....
Alhamdulillah...
Aku tumpang gembira ye kwn2...
eh sblm tlupa...

TAHNIAH
TO SKUAD HARIMAU MALAYA.....

nape???
yela..dyorg dpt g ke next stage utk kelayakan men dlm Piala Dunia 2011...
wlupun mng agregate ke ap....ok la tu...
kenala congrate gak kat dyorg...
apa pon org ckp,sokongan diperlukan utk trus melangkah......
xgitu fan harimau malaya sekalian???

semangat dan sokongan tu penting.... kan??? ^^
apa-apa pon....
perjalanan sebuah kehidupan tu sangat indah...
sama ada sedar ataupon tidak...
itu terpulang pada diri masing-masing....
so, All the best people...!




-out-




*pic credit to google images dan info bola sepak Malaysia  ^^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...