-Kawan Aku-

-kaWan-

ko mcm tu r xingt ak...
ko mcm tu r dh ada kapel lupe member...
ko mcm tu r....
ap2 dh xnk story gan ak....
member ap mcm tu....

sape lupe sape sbnrye???
sape yg kal sape??
sape yg taye kaba sape???
sape yg slalu cri time bile perlu jer???
pnah ke prasan??
pnah x pk???
pnah x ingt smua tu??
jgn ckp ak lupe member klu dri pon dh lupa....
anta msj 1 pon xpnh
nk ckp ak lupa kwn.....
sape lupe sape ntah.....
-full stop-

-H.A.P.P.Y-

wah.....alhamdulillah.......
akhirnya ak berasa apy and lega....
bkn selalu rase mcmni
tp ak dberi lg peluang utk merasakan perasaan dan keadaan ni......
mmg bersyukur gile....

smbil2 ak mkn roti gan mndgr petikan guitar dr someone....
ak pon memulakan sesuatu yg dh lama ak xbt....
update blog ak ni ha.....

dgn lafaz bismillahirrahmanirahim
dgn ini sy.......yg hnya mnusia biasa ingin berkongsi....
wah gitu....
dh la...ngarut je ak ni....

korang....korang....
*budget mcm rmai je bce blog ak ni.....hahahha
xkisahla...yg pntg ak apy.....(ni bila nk msuk isi ni???)

ok..
1st npe ak apy
♥P.S.M=Projek Sarjana Muda  tngl 35% nk setel....tngl thesis jela kan...♥ 

2nd npe ak apy
♥ak dpt something♥

3rd npe ak apy
♥sbb ak leh dh handle dri ak♥

4th npe ak apy
♥jap lg nk cuti dh♥

5th npe ak apy
♥ak dh mula start mkn byk♥

and ad byk lg la npe kan.....hihihi
tu la kan...
'Allah bg kita hujan...tp kdg2 kita masih jgk taye mane matahari....rupa-rupanya Allah nk bg kita sesuatu yg lg indah....pelangi'
alhamdulillah....
besar nikmat yg Allah nk bg rupenya...
xkira la kan dlm ap pon yg kita bt,kdg2 kita sndrik xprasan...
byk nikmat yg Allah bg kat kitakan....
xrugi klu kita bersabar...
wah nk nangis rase....
jom3...mkn roti jap.....hihihi♥

aik....tgh2 mkn roti leh plak tpandang...
bju 1 baldi xbsuh...
tidakkkkk!!!!
hahahha....chow dlu la mcm ni..
basuh bju jom.....♥



-SoSiaL-

ap korang tau pasal sosial???
klu korang taye ak 
dgn pastinya ak akn jawab
'pergaulan dengan masyarakat'

ak slalu tfikir...
npe erk org akn kaitkan sosial dengan perkara negative.....?
sape pnye ideologi erk...?mmg mcm tu ke...??

sbnrnya maksud sosial tu memang merujuk kepada aktiviti kemasyarakatan...
then, when we talked about community.......
of course directly
we can found many culture, behavior etc.

in my opinion la kan....
nape org slalu kaitkan bnda -ve kat pkataan sosial ni 
maybe....(maybe k...slbhnya korang pk la)
our community dh lbh kepada ke arah yg -ve mind set.....
sbb tu pemikiran pon dh terjangkit skali...
sebut je sosial....-ve...
sosial je...-ve
-ve je...sosial....

ak xnafikan...tgk dri sndrik jela...
klu family kite taye 'nk g mne tu??'
otak trus je nk ckp
'xbg ak kuar r tu...nk suh duk umah r tu..pk org nk dating la tu'
(oppsss....cth apkah ini???)
tp korang bkn tau...
ptayaan tu juz nk tau je...concern org jawa ckp..
xpon...mne tau sbnr ye nk bg duit blnja lbh...hahhaha
trus pk -ve...ni la mslh yer...

ap ingt bersosial tu
hanya g merempit ke??g club ke??g drift je ker???
xtau korang...
ingt berkawan trus je leh bwak dri jd bkn2????

kwan...ad mcm2 jnis kwan...
jgn krana kwn,kite ilang arah...
kawan....
kawan....
kawan....
ni la sbnrnya yg kena hati2....
pilihlah kawan yg blh membntu n dibntu....
hidup ni singkat...semua pinjaman....
kawan tu leh pegi..
leh dtg....
ap pon..HATI korang.....
as long as we know our guideline....
insya-Allah....
we will find our way...

sosial
suatu pembentukan diri bersama masyarakat....
jgn jd lalang...
kejap ke kiri,kejap ke kanan
hanya ikut arah angin..
jdlah 
mcm lebah...
hidup berkoloni,hasilkn madu,berbakti
tp kekuatan diri seekor lebah adalah sengatnya...
hiduplah bermasyarakat...
bermasyarakatlah
bersosial lah....
dgn niat untuk meningkatkan sahsiah...
lbh kpda +ve....
krgkn yg -ve....
kuatkn HATI yg lemah
lemahkan NAFSU yg kuat...

payah dan susah
tp btlah...
wahai diri  ^_^

klu rse sosial tu mcm pkataan yg xbest je nk guna...
tukar jela....bermasyarakat...
sedap jgk...
xde hal yer..
ap pon...ak xsuke org ckp
'ko ni sosial btulla'
so what????
pk la sndrik...dri sndri tu xsosial ke????

ap nk jd katak bwah tempurung ke??
ke 
katak bawah gelas???


-OUT-

-F.T Island-

aku demam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ap???xcaye???
xpe...sampai ati korang kan xprihatin kat aku
*xptt sungguh mtk simpati dlm blog.....adehh

sbnrnya bkn dmam ap....
ak dmam ckit dgn bnda ni
F.T Island

korang kenal???
klu kenal ok je...xknal...xpe...xpenting pon...
xmsuk final and xmsuk pon utk kire2 utk dunia len nnt  =)

saje nk ckp ak suke band ni.....
i like the arrangement...
wahh.....gitu..

ok..stop..xmo lbh2..
bak kate member den...
jgn smpai lagha dgn bnda2 ni....
bek,my fren...


pewittttttttttttttt  =)




ni la bdk2 ye...bdk2 lg ni.....
xpe2...usaha tangga kejayaan...
yg tu klu korang nk contohi blhla kan....
selebihnya....
pk sendrik jela....

-done-

-aDuhAI-

niat dihati cari benda lain
tp 
tup..tup...
ak tulis bnda lain plak....

ni ak mmg xleh nk ckpla..npe erk??
mengapakah??
dan perlukah?????
yg ni xde pape kaitan pon...saje...  *cute kan???

 pd ak mgkn ni luar kawalan ni....
yela bile dri tlalu taksub dgn sesuatu mcm2 blh jd.....
ala..sng cite mcm kite(kite ke??yel...ak sorg jela) yg dh addict bebenor gan sesuatu cite...
org ckp ke,org pengsan ke...ntah bom jtuh sblh pon still tgk jgk cite tu...
xhirau dh bnda len.....
ak pernah la dinsihatkn n ternasihatla(ad ke dlm kamus bahasa??) jgk dri ni
diri kite(tak kira la dlm ke luar) ini sentiasa didampingi dgn mahluk2 yg kite xnmpk....
kdg2....dlm dunia ni pon mcm2 kan??(paham ke??)
so,bt la pape yg ptt utk elak kite terpengaruh,ternoda n teranaiya dgn godaan2 n tempias2 hasutan yg xspttnya.
dan smentara ak golek2 ats katil td
ak dgr radio n tsampaila satu ayt ni kat halwa telingaku...
kenapa diri jadi unsteady state??(sng cite mcm xleh kawal dri la)
ayt yg ak dgr tu
orgtu ckp,ssunguhnya apabila kita krg rse sifat kehambaan kita akn jd hilang ptimbangan...
dan sesunguhnya hati adlh punca dan sumber sgkanya....
pusing2 ap skali pon...
HATI
jawapannya....


mmg indahkn ciptaan Allah....

bab2 nk bt ilustrasi ak mmg failed...
tp sbnr ye ak suke...nnt2la ak blaja bt menda2 tu...
ni lg 1...bacela doa ni slalu....
klu2 tringt tu....bacalah...
(klu ke??bkn mmg perlu ke???)
korang kan syg kat dyorg...
(ap??xsyg???nk kena campak parit ke???)

akhir sekali......




sebak ni bt entry ni...
tringt familyku dirumah.....
T_T

saya sayang semua!!!




-sekian-





100-storey Mega Tower......

Sedang lepak2 layan kawan ak ni yg beria suh tgk blog dy.......
tpandangla satu post kat FB ni.....
padahal bnda ni dh lama dh....dibentang masa budget 2011 aritu....
korang mesti alert kan gan benda2 ni......tau dh.....ak je yg tertinggal information  =)

pastu cbukla kejap dri ni mncari sgla maklumat.....
yg ak plg ingt dlm budget tu astro kna bayar dh caj perkhidmatan....
ntah pape je la ak ni....'xinformative' lgsg....huhuhuhu....
biasalah...konon ye cbuk....kuikuikui
ni tgk ni jom sesame 'BUDGET 2011'

pastu ak g la tenung sebijik2 gak la komen2 org kat FB n segala mcm blog la kan.....
msg2 ad pandangan dyorg......ak pon xtkecuali gak....  ^_^
ofkos ad pandangan gak.....hihihi
korang pon ap kurangnya....kompem2 ad bnda yg korang terpikir2 bile baca pasal bnda ni kan.....

pandangan ak la kan.....Ni PandnGan ak..ulang siaran...panDanGan aKu.  =)
baik: ad benar bnda ni akn blh jd slh satu sumber ekonomi utk Malaysia kita yg tercinta ni....ad pelancong.ada peluang pekerjaan...yela kn graduan2 skrg pon nk kje jgk kn...hihihihi.good idea.tp yg pastinya perlulah ad dasar yg konkrit mngenai prancangan jangka masa panjang hasil drpd pembinaan 'Menara Warisan' ni...jgn yg dikejar xdpat,digendong bercicran....ssh nnt kang...

buruk:pastinya duit tu....ha.......kompem ke 5billion tu benar2 berbaloi dilaburkan sebegitu??KLCC tu dah smpi lom target dy erk???smpi kite nk bina lg 1 bgunan tinggi2 ni.....lg 1,penjajahan sosial.....wah gitu....makin bykla jgk tmpat2 utk kuar jejln....merayap....n sbgainya...paham2 jela.....

dr segi Islamik plak:
Daripada Abu Hurairah r.a. ia berkata; suatu ketika Rasulullah s.a.w. nampak di tengah-tengah orang ramai. Lalu baginda didatangi oleh seseorang yang menanyakan kepadanya: “Wahai Rasulullah s.a.w. bilakah terjadinya kiamat?” Nabi s.a.w. menjawab dengan bersabda: “Tidaklah orang yang ditanya mengenai masalah itu lebih mengetahui daripada yang bertanya. Akan tetapi aku akan memberitahukan kepadamu tentang tanda-tandanya. Iaitu, jika seorang ammah (hamba perempuan) melahirkan majikannya, itulah yang termasuk di antara tanda-tandanya. Juga apabila orang-orang yang tidak beralas kaki dan tidak berpakaian menjadi pemimpin masyarakat, maka itu juga di antara tanda-tandanya. Demikian pula apabila para pengembala domba berlumba-lumba meninggikan bangunan, maka itulah salah satu tandanya di antara tanda-tanda yang lima, yang mana tidak mengetahui yang sesungguhnya selain Allah SWT.” Kemudian baginda membacakan ayat berikut ini: “Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sahajalah pengetahuan tentang hari kiamat, dan Dia-lah yang menurunkan hujan, serta mengetahui apa yang ada di dalam rahim”;- (Riwayat Ibn Majah).

Kesimpulannya, setiap sesuatu kejadian ada baik dan buruknya.....gunakanlah akal sebaiknya utk berfikir bkn hnya utk persendirian ttp lbh kpda perkongsian......
Jgn hnya pndg org lain,tp lihatlah cermin...lihatlah dri.....Adakah pasti diri ini sudah cukup melakukan sglanya ap yg septtnya ataupon sbaliknya.....  =)

I need to go..berjumpa dgn 'Kekasih Hati'.....salam....  ^_^

fill the blank in our heart ^_^

diam-diam ubi berisi.....
goreng pon sodap kan..

jangan jadi seperti tin kosong......
bnyi je lbh....

ikut resam padi......
semakin berisi semakin tunduk....
kan bgus.... 

KeSimPulaNnYa:
jadilah seorang manusia yang elok pekertinya luar dan dalam....
mampu mengawal rohani dan jasmani ye....
mampu mengenal dan memahami apa itu taggungjawab....
sentiasalah merendah diri 
kerana semua ini hanyalah pinjaman semata-mata dari Allah
AnDai diRi iNi teRjAtuH

sahabat,
sambutlah diri ini dan bawalah ke jalan yang sebenarnya.....
sahabat,
besar maknanya atas kehadiranmu dalam diri ini.....
sahabat,
marilah, kecapilah bersama kejayaan yang menanti di hadapan....
sahabat,
semoga segala yang terjadi 
dapat mendidik diri menjadi manusia ynag lebih mengenal erti sebuah kehidupan....

terima kasih,sahabat......



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...