-Kawan Aku-

100-storey Mega Tower......

Sedang lepak2 layan kawan ak ni yg beria suh tgk blog dy.......
tpandangla satu post kat FB ni.....
padahal bnda ni dh lama dh....dibentang masa budget 2011 aritu....
korang mesti alert kan gan benda2 ni......tau dh.....ak je yg tertinggal information  =)

pastu cbukla kejap dri ni mncari sgla maklumat.....
yg ak plg ingt dlm budget tu astro kna bayar dh caj perkhidmatan....
ntah pape je la ak ni....'xinformative' lgsg....huhuhuhu....
biasalah...konon ye cbuk....kuikuikui
ni tgk ni jom sesame 'BUDGET 2011'

pastu ak g la tenung sebijik2 gak la komen2 org kat FB n segala mcm blog la kan.....
msg2 ad pandangan dyorg......ak pon xtkecuali gak....  ^_^
ofkos ad pandangan gak.....hihihi
korang pon ap kurangnya....kompem2 ad bnda yg korang terpikir2 bile baca pasal bnda ni kan.....

pandangan ak la kan.....Ni PandnGan ak..ulang siaran...panDanGan aKu.  =)
baik: ad benar bnda ni akn blh jd slh satu sumber ekonomi utk Malaysia kita yg tercinta ni....ad pelancong.ada peluang pekerjaan...yela kn graduan2 skrg pon nk kje jgk kn...hihihihi.good idea.tp yg pastinya perlulah ad dasar yg konkrit mngenai prancangan jangka masa panjang hasil drpd pembinaan 'Menara Warisan' ni...jgn yg dikejar xdpat,digendong bercicran....ssh nnt kang...

buruk:pastinya duit tu....ha.......kompem ke 5billion tu benar2 berbaloi dilaburkan sebegitu??KLCC tu dah smpi lom target dy erk???smpi kite nk bina lg 1 bgunan tinggi2 ni.....lg 1,penjajahan sosial.....wah gitu....makin bykla jgk tmpat2 utk kuar jejln....merayap....n sbgainya...paham2 jela.....

dr segi Islamik plak:
Daripada Abu Hurairah r.a. ia berkata; suatu ketika Rasulullah s.a.w. nampak di tengah-tengah orang ramai. Lalu baginda didatangi oleh seseorang yang menanyakan kepadanya: “Wahai Rasulullah s.a.w. bilakah terjadinya kiamat?” Nabi s.a.w. menjawab dengan bersabda: “Tidaklah orang yang ditanya mengenai masalah itu lebih mengetahui daripada yang bertanya. Akan tetapi aku akan memberitahukan kepadamu tentang tanda-tandanya. Iaitu, jika seorang ammah (hamba perempuan) melahirkan majikannya, itulah yang termasuk di antara tanda-tandanya. Juga apabila orang-orang yang tidak beralas kaki dan tidak berpakaian menjadi pemimpin masyarakat, maka itu juga di antara tanda-tandanya. Demikian pula apabila para pengembala domba berlumba-lumba meninggikan bangunan, maka itulah salah satu tandanya di antara tanda-tanda yang lima, yang mana tidak mengetahui yang sesungguhnya selain Allah SWT.” Kemudian baginda membacakan ayat berikut ini: “Sesungguhnya Allah, hanya pada sisi-Nya sahajalah pengetahuan tentang hari kiamat, dan Dia-lah yang menurunkan hujan, serta mengetahui apa yang ada di dalam rahim”;- (Riwayat Ibn Majah).

Kesimpulannya, setiap sesuatu kejadian ada baik dan buruknya.....gunakanlah akal sebaiknya utk berfikir bkn hnya utk persendirian ttp lbh kpda perkongsian......
Jgn hnya pndg org lain,tp lihatlah cermin...lihatlah dri.....Adakah pasti diri ini sudah cukup melakukan sglanya ap yg septtnya ataupon sbaliknya.....  =)

I need to go..berjumpa dgn 'Kekasih Hati'.....salam....  ^_^

2 pesanan buat ayut :

singgit said... Reply To This Comment

ke bangunan2 tinggi nh de kene mengene ngan freemason nh??cam klcc..bwh klcc de suria klcc..simbol matahari tu..kalo pk tul2 mcm pelik lak...tp xtau la kn..

ayut said... Reply To This Comment

kdg2 kita xterniat pon utk bnda tu...tp scara xsngaja bile diperhati,dikaji,diteliti....len plak jd yer...
ap pon yg pasti pray the best for everything n everyone =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...