Bila kesilapan terjadi...

Assalamualaikum...

Harini takde story yang best mana nak dikongsi cuma saje aku nak membebel kat sini.Sebelum apa-apa, nak ucap tahniah la jugak kat Hafiz kerana telah menjuarai Anugerah Juara Lagu ke 28 (AJL28) malam tadi dan membawa pulang hadiah berjumlah RM 45ribu.Kaya aku kejap.Eh?bukan aku tapi Hafiz dan komposer serta penulis lirik lagu Bahagiamu Deritaku.

Seronok tak malam tadi?Aku tak tengok tapi dengar je sebab tv takde.Sedih!

Okla.Pasal buat silap dengan minta maaf.Tak dinafikan bila bekerja dibahagian Customer Service sangat mencabar.Kesabaran diriku sangat dicabar.Pelanggan ni kadang-kadang macam takde perasaan je kan nak marah-marah kita.Ingat dia sorang agaknya ada masalah.



Fine.Aku tahu no body is perfect.Aku pon tak perfect.Tak payahla nak marah sangat kat aku atau staf-staf aku yang bekerja.Pelanggan pon manusia juga.Pelanggan pon tak sempurna sebenarnya.Geram sungguh dengan orang-orang yang perasan diri sempurna sangat ni tau.Cubit sorang-sorang baru tahu.

Kesimpulan entry ni,setiap orang pernah buat salah.Maafkan jela orang yang buat salah tu.Kadang-kadang bukan disengajakan.Jangan ego sangat nak meluahkan maaf dan jangan hipokrit sangat terasa diri bagus untuk tidak memaafkan.Sekian hujah hari ini. ;)





13 comments :

  1. hihi..salah rupanya ajl26.yg malam tadi ajl28.hahhaa...kelam kabut menulis sampai tak perasan salah.=)

    ReplyDelete
  2. mendalam betol maksud entri ni... he he he...

    ReplyDelete
  3. akk x blh kerja sebagai customer services.. sbb akk sangat tidak sabar..tahniah untuk mereka yg bekerja di front desk & custmer services..melayan pelbagai kerenah dan teltah manusia

    ReplyDelete
  4. kalau dapat cust yg ok..mmg best je kan..tapi kalau sebaliknya..Allah..! rasa nak meletup jugak...huhuhu

    ReplyDelete
  5. Hehe lumrah kehidupan.. Sabar ya yanggg..:-)

    ReplyDelete
  6. kerja bahagian customer service ni orang fikir mudah sebab kita hanya bercakap di telefon. but it's more than that!

    menyeksakan.

    ReplyDelete
  7. kengkdang pelanggan tuh blh terover jgk..sbnernya kdg bkn isu besar pun..saja nak tunjuk lagak...agaknyer nak jg egolah tuh ssh nak maaf kan..

    ReplyDelete
  8. sebelum tidur sentiasa maafkan semua org dan mudah2 org akan memaafkan kita juga !

    ReplyDelete
  9. org yg sabar je boleh keje customer service n kan.. tp kalau yer pon nak marah..cakap elok2 la..

    ReplyDelete
  10. betul tu ayut.. sama la macam kita ni.. kadang suami ahli kop ni datang mara2.. mcm la bagus sngt dia tu..

    ReplyDelete
  11. betul tu ayut..lagi bagus,kite memafkan org2 yang penah buat salah kat kite sebelom kite tido...tu yang cik amalkan skrang ne..

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen anda!
Nanti kelapangan ayut balas komen ye ^^