-Kawan Aku-

Pembayaran PTPTN melalui potongan gaji

Assalamualaikum...

Kesunyian kejap sebab kesibukan melayan kehendak dan kemahuan diri serta keluarga sempana hari raya gamaknya.hahaha. Bertahanla sebab setahun pon sekali je kan. Layankan jela.

Eh...macam baru haritu cerita pasal pembayaran PTPTN secara online. Baru ni pula kecoh pasal nak tolak gaji kakitangan awam. Fuhh....dahsyat la kalau tengok slip gaji kakitangan awam lepasni kalau diluluskan.


Bertabahla ye kakitangan awam.
Pada aku benda ni ada baik ada buruk ye. Baik pastinya kepada pihak PTPTN,yang buruk pula semestinya kakitangan awam. Gaji bersih pasti tak berapa nak banyak. Kan? Nak cakap positifnya juga nanti hutang korang terbayarla kan. Hutang wajib bayar tau.huhuhu.

Pada aku benda ni bergantung pada individu. Oleh sebab segelintir yang sampai kena senarai hitam tu, peminjam lain juga terpalit sekali.haish. malaysian oh malaysian. Apa pon, kepada yang dah membayar syabas diucapkan untuk anda! Kepada yang belom pon sikit bayar,bawa-bawala bayar. Bak kata orang,dah pinjam tu pandaila nak pulang. Ingat ye!


See ya!

Kelebihan ESP Shaklee

Assalamualaikum...

ESP Shaklee...
Supplement paling laris dan kadang sampai kehabisan stok di HQ. Tak dinafikan memang pastinya barang yang baik dan memberikan hasil yang terbaik akan menjadi pilihan pengguna.

Okla. Kata orang tak kenal maka tak cinta. Meh aku kenalkan semua dengn ESP Shaklee ni. Aku nak bagi sampai korang jatuh cinta.hihihi. ESP Shaklee berbentu serbuk dan diperbuat daripada soya NON-GMO. Perlu dibancuh dan boleh dicampur dalam pelbagai minuman lain kecuali kafein dan alkohol. Ingat tu ye.



Apebenda pulak tu kan. Non-GMO soy ni adalah sejenis kacang soya yang tidak dilakukan apa-apa modifikasi secara kimia mahupon penggunaan bahan kimia. Ada soya yang ditambah bahan kimia untuk percepatkan tempoh matang atau hasil yang baik. Namun, ITU BUKAN BAHAN YANG DIGUNAKAN DALAM ESP SHAKLEE. Pembuatan ESP shaklee adalah secara go green. No Chemical.

Pengenalan sudah. Sekarang masuk kebaikan. 


Kebaikan yang aku sendiri rasa sekarang ni pon memang luar biasa. Perut aku adalah jenis yang sensitif. Tapi sekarang bila dah mula minum ESP Shaklee ni perut tak rasa banyak angin dan lebih bertenaga. Ini berani cakap sebab sendiri gunakan. Lepas-lepas ni aku kongsikan lagi kebaikan ESP Shaklee ni lebih menyeluruh dan satu-satu. Baru betul korang akan jatuh cinta. Cewahhhh. 

Kalau ada sebarang pertanyaan jangan malu jangan segan untuk bertanya ye.
Teman SID anda sedia membantu.
Hidayah
0193627388



Diskaun 10% Pembayaran Balik PTPTN

Assalamualaikum...


Wah...pagi-pagi aku dah buka cerita pasal hutang. Lemah semangat dibuatnya.hahaha. Alaa....kang tak cerita tak ingat pulak diri ni berhutang. Ingatye, hutang WAJIB dibayar walaupun tak diminta. Jangan buat-buat tak tahu pulak. ;)

Okla. Sekarang nak bagitahu aku sekarang bayar hutang PTPTN melalui online banking. Yes.Dulu aku sangat tak menggalakkan korang guna online sebab takut tak masuk ke apa ke kan. Sekarang aku takde pilihan. Kaunter jauh. Tawakkal. Namun, setiap bulan aku akan periksa penyata akaun. Gigihkan aku? *duit woiiii..duit!!*

Baru ni aku tengok,aku dapat diskaun 10% pembayaran balik pinjaman PTPTN ni. Terus fikir. Oooo...ni ke diskaun yang diperkatakan tu??? Hahaha. Kenapa pertengahan tahun baru ada? Bukan katanya awal tahun? *Positif-positif.peminjam ada berjuta tu*Ingat tak korang sebelum ni KERAJAAN ke BADAN PTPTN,aku tak ingat bagitahu pasal pemberian diskaun kepada peminjam yang membayar secara konsisten setiap bulan...? Inila benda alahnya. Sebulan pembayaran dia bagi. Selamat rm180 aku untuk sebulan. :p 

Terima kasih PTPTN. cewahhhh.hahaha. 

Ada jugak dulu tu bagitahu pasal diskaun jika membuat pembayaran habis terus kan? Kalau tu aku buat menangis nak cari RM 20,000++. Hahaha. Apa pon,korang yang menggunakan PTPTN ni buatlah bayaran balik. Sikit pon dah ok. Lama-lama berkurang jugak. Bantula pulak adik-adik bawah kita ni nak masik IPT. *aku dah kira umor 40tahun baru habis hutang PTPTN ni.menangis!!*

Okla. Tu je nak bagitau. Korang cubala periksa penyata akaun pinjaman korang. Tengok apa la diorang dah kemaskini.

www.ptptn.gov.my

Salam pembayar hutang!
Janji ditepati la ni kan kalau aku buat entri ni??
Hahaha.
Ok bye!




Cerita dr Sabah: Cuti Raya seorang navy!

Assalamualaikum...


Isu lain mestila takde kalau dah cerita dari Sabah ni. Namun, sebagai permulaan mengenai Sabah ni aku nak la ucapkan takziah dan bertabahla wahai sekalian Sabahan berkaitan dengan baru-baru ni berlaku gempa bumi dan terbaru banjir lumpur. Moga Allah Sentiasa melindungi negeri Sabah di bawah bayu. Aminnn..Rindu Semporna! Hehehe. ;)

Tinggal seminggu lebih kita berada dalam bulan Ramadhan. Cepat masa berlalu. Waktu macam ni juga la ramai yang sibuk membuat perancangan cuti. Allah.... Sebagai seorang isteri tentera pastinya bila ditanya mengenai cuti suami,pasti takde kata putus yang boleh dibagi.


Itulah aku hadapi. Setiap saat keputusan tunggu je apa yang sebetulnya. Baru sebelum belayar yang lepas ni bagitau tak dapat cuti semua. Balik belayar lepas 7 hari bawa berita ' B cuti raya nanti! ' Mau gugur jantung mak nakkkk.hahaha. Dahla penantian satu penyeksaan ditambah berita yang macamni.adehhh.

Alhamdulillah.
Kita merancang,Allah jua merancang. Itulah isteri seorang tentera seperti aku. Isteri seorang tentera laut. Sedia berkorban. Anything can happen just get ready! :) Anda la wahai isteri ken banyak berdikari dan membuat perancangan. *on the spot apply cuti* hahahaha. 

Sebenarnya, isteri memang suka bab-bab buat perancangan kan?? Suami akan ikut sempat dia je kalau buat apa-apa. Berbahagialah anda menjadi seorang isteri. Ganjaran itu ada. Yang Allah belom temukan pasangan, berbaktilah pada ibubapa. Doa ibubapa itu makbul. :)

Sekian!
See ya!!
Excited!





Vivix Shaklee membantu penyakit kronik

Assalamualaikum...


Seperti yang dijanjikan sebelum ni,aku nak kongsikan respon-respon para pengguna vivix shaklee. Kata orang benda baik,pastinya ramai yang akan kongsikan kebaikannya. Bukan sekadar rekaan tapi memang benar-benar berlaku!






Makanan tambahan yang boleh dijadikan ubat bagi menghalang penyakit merbahaya semakin merbahaya kepada badan. Di samping mencegah penyakit merbahaya, pastinya pengguna akan jadi nampak lebih muda dari usia. Tak percaya?? 



Sumber: Nanny Nana Macarona
(Master Shaklee)


Orang cakap mencegah lebih baik dari merawat.Sambil sihat,sambil semakin muda! Jadi ambil tindakan anda sekarang!


Teman sihat anda,
Hidayah a.k.a ayut
0193627388


Vivix Shaklee Ubat untuk Pesakit Kronik

Assalamualaikum...


Permulaan bulan dengan perkongsian barang sihat dan sangat berkualiti daripada Shaklee. Ambil aura permulaan bulan katanya gitu.

Okla. Tak mahu cerita panjang berjela cuma nak tegaskan kat sini, Shaklee ada makanan tambahan bagi pesakit-pesakit yang kronik di luar sana. Apa sakit kronik ni? Apa makanan tambahannya? Jeng jeng jeng...!!


Iya....itu dia penyakit kronik dan makanan tambahan terbaik buat para pesakit di luar sana.

Subhanallah...ciptaan Allah itu memang ada kelebihannya. Meh nak cerita sikit macamana vivix ni boleh jadi ikhtiar bagi pesakit-pesakit kronik ni. Vivix diperbuat daripada campuran bahan botani: 1) Elderberry, 2) Polygonum Cuspisdatum, 3) Lobak Purple and akhir sekali 4) Anggur Muscadine.

- ANGGUR MUSCADINE yang dikenali juga sebagai SUPER GRAPE kerana ia membesar sebesar Bola Golf!!! Buah anggur yang tahan daripada suhu panas,bakteria dan fungus. Kat sini je dah nampak bahan digunakan sangat baik. (No need any racun serangga!Safe!!)

Info selebihnya anda boleh tengok pada kelebihan bahan utama vivix. Berbaloi kan kalau tengok cara pembuatan. Bebas bahan kimia dan selamat. Kegunaan pon banyak.


Vivix sangat membantu bagi pesakit kanser. Jangan takut untuk mencuba kerana sudah ada banyak testimonial berkaitan pesakit kanser menggunakan vivix. Vivix dapat membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh badan. Kandungan yang diperkaya dengan Resveratrol (kumpulan komponen dalam tumbuhan  yang dikenali sebagai POLYPHENOLS) sebagai bahan ANTI OKSIDAN dan ANTI PENUAAN selain daripada dapat menghalang pembesaran sel-sel kanser dalam tubuh badan. Lepasni aku akan tunjuk testimonial customer lain ea. Aku janji punye. ;)

Promosi bulan Julai

1) Beli Vivix 7 @ 6
2) Beli B Complex 4 @ 3
3) Beli vitalea for kids 4 @ 3

Sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut,bolehla hubungi hidayah a.k.a ayut ye. 0193627388. Sesiapa nak jadi lebih muda dari usia dan membantu keluarga,sahabat atau saudara terdekat, bolehla kita berborak-borak apa makanan terbaik buat orang yang kita sayang!


See ya!!


Cara screenshot lenovo

Assalamualaikum...

Akhirnya harini masih ada muncul jugak entri buat pengunjung blog. Korang datang ke blog aku ni? Hahaha..rasa kena buat perubahan pada blog ni. Mesti dah bosan tengok benda sama je bila datang. Akan dipertimbangkan. Any suggesstion untuk orang yang boleh bagi cantik blog aku ni? Bagi link ea kat komen nanti. Ini serius punye. 😃

Harini nak kongsikan pengalaman aku yang baru tahu macamana nak buat screenshot pada telefon lenovo. Samsung i dah reject sebab selalu hang. Pastu panas pulak tu. Ooppss..ok dah. Macam sebelum ni ada tunjuk nak prinscreen pada telefon samsung. Rupanya lenovo lagi ada yang mudah. I is baru tahu ok. (tepuk dahi!).

Menu pada bar telefon..Ala yang biasa ada tarikh, masa line semua tu. Tarik bawah akan jumpa perkataan SCREENSHOT.

Tekan!

Keluar macamgambar atas. Dah keluar macam tu, nampak perkataan FULLSCREEN.

Tekan!

Anda berjaya!!!

Macam tu je nak screenshot pada telefon lenovo. Tapi nak tekan punat volume dengan start tu boleh jugak tapinya LECEH!

Buat apa nak buat benda susah kalau ada benda senang. Ok...jumpa lagi entri akan datang tau!


Pengedar sah shaklee area Batu Pahat:
Hidayah a .k.a Ayut
0193627388


See ya!!!





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...