-Kawan Aku-

-ISLAM-

Assalamualaikum
Good Day everyone..!




Penat nk tulis banyak-banyak...
Tulis sikit jela...
Nak kongsi ap yang terlintas kat kepala je ni...
hehehe


ISLAM

kewajipan bukannya pilihan
(nape aku tulis macamni??)

macam pergi sekolah
walaupun tidak suka pakai baju uniform
tapi itulah peraturan sekolah
(boleh bayang dah ke ap aku nak bagitau??)


keluar je dari perut ibu-ibu kalian
anda adalah islam
kenapa perlu persoal lagi
itu dan ini??
(betulkan korang??hati kecil kite kadang-kadang terlalu banyak yang nak ditanya)


peraturan manusia dipatuhi
peraturan Pencipta kita??
kenapa dibuang ke tepi???


Im proud as Muslimah
im not perfect
but
im not bored to learnt
and
im always trying to become good Muslimah..

Please God
im always seeking your blessing..
im praying
to get your forgiveness

Ini adalah kewajipan untukku
Bukan lagi pilihan buatku...

-December datang lagi-

assalamualaikum dan selamat pagi..
Good Day Everyone..!!
gamabr: Mr google
happy kan pocoyo???hihihi
gmbar ni sgt simbolik sbnr yer..korang dpt rase tak ape aku rase??
Alhamdulillah..9 Muharram hari ini.Bermulanya tahun 1433 Hijrah.Aku masih lgi diberi kesempatan seperti anda sekalian yang masih diberi peluang bernafas di bumi ini.Maknanya apa??Maksudnya,masih ada lagi kerja atau tugasan yang perlu kita sama-sama selesaikan.Mulakan dengan bismillah.Hope semua tugasan kita menjadi satu ibadah dan boleh dijadikan bekalan di 'sana' kelak.amin....

Apa sebenarnya ada dengan Disember??

Kalau dulu yela..Disember aku sedih kot..Tapi sekarang,Alhamdulillah.Aku dapat tengok pelangi,walaupun selalu sibuk taye mane matahari kalau tengah2 hujan tu..haish.memangla takde.  *sengal*



Disember
Hadinya kamu aku tak pernah menduga
Kemunculannya kamu aku tak pernah merancang
Namun
Kini kau ada
Dan kau akan terus sentiasa ada
Puas aku menolak
Tapi kau tetap di situ
Disember
Kenangan lalu bersamamu tersangat indah
Namun
Aku bukan lagi di masa lalu
Aku perlu menghadapi kamu untuk sekian kali
Takkan nya lari kamu walau aku sentiasa mengelak
Memandangmu hatiku penuh persoalan
Tapi aku tahu
Kamu sentiasa ada
Kamu sentiasa ada
Peraturan yang Satu tidak ada tandingannya
Aku tahu
Aku hanya perlu terus berjalan
Memungut dan menanam apa sahaja yang mampu membantu aku kelak
Memastikan aku boleh terus tersenyum
Memastikan aku boleh terus berbahagia
Terima kasih Disember
Terima Kasih
Aku akan terus sentiasa menghargaimu....

sejuk dan beku..namun di bawahnya akan tetap terus mengalir nadi sebuah kehidupan...



love alls.... :)

-FACT-

memang betulkan???
xyah tipu la
hik3~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...