-Kawan Aku-

Sebuah Kehidupan

Assalamualaikum
Selamat Sejahtera Semua...

Kadang-kadang benda yang kita tak nak selalu akan menghampiri kita..
Pernah tak jadi kat korang??
Mesti pernah kan??

Kadang-kadang ayat yag kita selalu cakapkan secara kebetulan mesti jadi jugak akhirnya kat diri kita...
Pernah tak korang terfikir??
Mesti pernah kan??

Kadang-kadang kita tak merancang pon untuk ada memegang tangungjawab dalam sesuatu..
Tapi akhirnya korang kena jugak bertanggungjawab kat benda tu..
ernah tak korang rase macam tu??
Mesti pernah kan??

Kadang-kadang penat dan letih nak taye itu dan ini...
Tapi tu la manusia..
Ada je persoalannya....
Tapi tu la jugak dunia...
Ada je perhitungannya...

Sesungguhnya Allah menciptakan manusia sebaik-baik ciptaan...
Gunakanlah akal...
Gunakanlah pancainderamu manusia..
Berfikirlah akan kekuasaan Pencipta mu...
Akhirnya kamu akan dapat sebuah jawapan...
Allah lah yang satu..
Allah lah yang menentukan akhirnya sesudah tawakkal kita kepadaNya...
Allah takkan pernah menjadikan sesuatu itu dengan sia-sia...

Hargailah kehidupan...
Jalanilah kehidupan...Bukan untuk mendabik dada atas kehebatanmu..
Tapi..
Untuk memahami kehebatan Penciptamu...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...